וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: סיכוי של 10% למפולת בשוק הדיור הבריטי המזכירה את הקריסה שחווה השוק בשנות ה-90

סוכנויות הידיעות

18.9.2007 / 20:43

במפולת האחרונה של שוק הדיור הבריטי נפלו מחירי הבתים ב-35% מהשיא שרשמו ב-1989



סיכוי של 10% לקריסה בשוק הדיור הבריטי המזכירה את הקריסה שחווה השוק בשנות ה-90. כך עולה מהערכות Royal Institution of Chartered Surveyors - הארגון המאגד את כל מקצועות הנדל"ן באנגליה. ה-RICS הוריד את תחזיתו לשינוי אפשרי במחירי הבתים במהלך 15-12 החודשים הקרובים מצמיחה של 3% ל-0%.



סיימון רובינסון, הכלכלן הראשי של הארגון, אמר כי דיבורים בדבר הקריסה המאיימת הם לגיטימיים ולא חסרי אחריות. רובינסון אמר כי בנוסף, קיים סיכוי של 20% לירידה של 10% במחירי הבתים בלונדון בשנה הקרובה.



עם זאת, פיטר דמסיק, ראש חטיבת המחקר ב-CB ריצ'רד אליס, ספקית שירותי הנדל"ן המסחרי, אמר כי הסיכוי למפולת בשוק הדיור "קטן מאד" מאחר ולא התרחש גירוי ברור כגון ירידה בצמיחה הכלכלית או עלייה חדה של הריבית כפי שקרה בתחילת שנות ה-90.



במפולת האחרונה של שוק הדיור הבריטי, נפלו המחירים הממוצעים של הבתים ב-35% מהשיא שרשמו ב-1989.



בנק אוף אינגלנד העלה את הריבית חמש פעמים מאז אוגוסט 2006 במטרה לצנן את האינפלציה. דבר זה גרם להתיקרות בתשלומי המשכנתאות עבור חלק מהאוכלוסייה.



אנליסטים רבים מאמינים כי רצף העלאות הריבית הסתיים, במיוחד לאור הנפילה בקצב האינפלציה. מדד המחירים לצרכן נפל ל-1.8% באוגוסט מ-1.9% ביולי.



יו"ר הבנק הפדרלי לשעבר, אלן גרינספאן, אמר ביום שני כי שוק הדיור הבריטי חשוף במיוחד לבעיות הנוכחיות בשוק, על רקע העובדה כי חלק גדול מלווי המשכנתאות במדינה לקחו משכנתאות בריבית משתנה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully