וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הזהב זינק לרמה של 733.40 דולר לאונקיה - שיא של 27 שנים - בעקבות הורדת הריבית בארה"ב

אשר שכטר

18.9.2007 / 21:57

מחיר החוזים על הזהב למסירה בדצמבר רשמו בסיום המסחר עלייה של 1.3% לרמה של 733.40 דולר לאונקיה



מחיר הזהב זינק היום לשיא של 27 שנים בבורסת הסחורות של ניו יורק, על רקע החלטתו הדרמטית של הבנק הפדרלי בארה"ב להוריד את הריבית ב-0.5%.



מחיר החוזים על הזהב למסירה בדצמבר רשמו בסיום המסחר עלייה של 1.3% לרמה של 733.40 דולר לאונקיה, מחירו הגבוה ביותר של הזהב מאז פברואר 1980. בין היתר נובעת העלייה החדה במחיר הזהב מהיחלשותו של הדולר, שנפל לשפל של כל הזמנים מול היורו בעקבות הורדת הריבית, הצפויה להגדיל את האטרקטיוויות של ההשקעה במתכות יקרות.

בפגישתו הערב, החליט הפדרל ריזרב להוריד את ריבית הבסיס בארה"ב ב-0.5% משיעורה הנוכחי, העומד על 5.25%, ל-4.75%, זאת בעקבות החששות כי המשבר בשוק משכנתאות הסאבפריים יגרום למיתון ומהווה איום גבוה אף מהאינפלציה. בהצהרה שפרסם, ציין הבנק כי הצמיחה הכלכלית היתה מתונה במהלך מחצית השנה הראשונה אך המחנק בשוק האשראי עלול להעצים את התיקון בשוק הדיור ולרסן את הצמיחה הכלכלית באופן כללי.



"הצעד שננקט כיום מיועד כדי לנסות ולמנוע כמה מההשפעות השליליות שעשויות לנבוע מהסערה בשווקים הפיננסיים ולעודד צמיחה מתונה בטווח הארוך", נאמר בהצהרה. עוד נאמר כי ההתפתחויות בשווקים הפיננסיים מאז פגישתו האחרונה של הבנק הפדרלי באוגוסט הגדילו את חוסר הוודאות הסובבת את התחזית הכלכלית.



בעקבות החלטת הבנק הפדרלי, נפל הדולר מול מרבית המטבעות האירופיים וירד ב-0.7% לרמת שפל של כל הזמנים מול היורו ? 1.3969 דולר ליורו. הדולר נסחר ברמה של 1.3885 דולר ליורו לפני פרסומה של החלטת הריבית.



אמש ננעל מחיר הזהב בעלייה של 1% לרמה של 723.8 דולר לאונקיה, לאחר שזינק במהלך המסחר לשיא של 16 חודשים על רקע התגברות העניין בנכסים הנחשבים לבטוחים בעקבות החששות כי משבר האשראי רחוק מסיום וצפוי לפגוע בצמיחתה של הכלכלה העולמית.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully