וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בר-און מתעקש: להטיל מס על עקרות בית

מוטי בסוק

19.9.2007 / 5:22

גביית מס בריאות מעקרות בית אמורה להגדיל את הכנסות המוסד לביטוח לאומי בכחצי מיליארד שקל בשנה

שר האוצר, רוני בר-און, יבקש מהממשלה לאשר מחדש את הטלתו של מס בריאות בסך 86 שקל בחודש על עקרות הבית. לטענת האוצר, 450 אלף עקרות בית פטורות כיום מתשלום מס בריאות, אף כי הן זכאיות לפי חוק ביטוח בריאות ממלכתי לשירותי ולזכויות בריאות מלאים.

שלשום סיכל השר ללא תיק יצחק כהן (ש"ס) את החלטת הממשלה מ-12 באוגוסט השנה, להטיל מס בריאות על עקרות בית - החלטה שקידם האוצר. כהן הצביע נגד ההחלטה בוועדת השרים לענייני חוק ההסדרים, שבראשה מכהן בר-און.

ב-5 בספטמבר אושרה הצעת הממשלה בוועדת השרים לחקיקה. ב-17 בספטמבר קבעה הוועדה, בהתאם להמלצת שר האוצר, כי המוסד לביטוח לאומי יגבה את מס הבריאות לפחות מ-75% מציבור עקרות הבית.

לטענת האוצר, מס בריאות נגבה מכלל האוכלוסייה, לרבות אזרחים שאינם עובדים - בהם מובטלים, סטודנטים ומקבלי קצבאות שונות. גביית מס בריאות מעקרות בית אמורה להגדיל את הכנסות המוסד לביטוח לאומי בכחצי מיליארד שקל בשנה.

לאור התנגדותו של כהן בוועדת השרים לחוק ההסדרים, בוטלה החלטת הממשלה על הטלת המס. הדרך היחידה של האוצר להחיות את המס היא לבקש מהממשלה לאשרר שוב את החלטתה שהתקבלה ב-12 באוגוסט. ש"ס, החברה בקואליציה, כבר הצביעה בממשלה נגד תקציב 2008, והיא עשויה להתנגד למס בעת שיובא לדיון בכנסת במסגרת חוק ההסדרים. במקרה זה נמוכים הסיכויים שהמס יזכה לרוב בכנסת ויוטל על ציבור עקרות הבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully