וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: טבע זכתה במכרז ענק בגרמניה

שרית מנחם

19.9.2007 / 7:11

המכרז שפירסמה קופת החולים AOK היה ל-82 תרופות בשווי של 1.2 מיליארד יורו וטבע התמודדה על חלק מהתרופות

נראה שטבע מתחילה לענות על יעדי ההתרחבות שהציבה לעצמה בגרמניה. טבע זכתה במכרז נוסף שקיימה קופת החולים הגדולה בגרמניה, AOK - כך נודע ל-Themarker. מדובר בעסקת ענק שבה תספק טבע תרופות שונות בהיקף של מאות מיליוני דולרים.

שוק התרופות הגרמני הוא השלישי בגודלו בעולם, אך הפעילות של טבע בו מצומצמת. מכירות טבע בגרמניה מסתכמות בכ-65 מיליון דולר בשנה, והזכייה עשויה להגדיל באופן מהותי את המכירות שם.

המכרז שפירסמה AOK כלל רכישת 82 תרופות בשווי 1.2 מיליארד יורו. על אף שטבע מייצרת ומשווקת חלק ניכר מהתרופות הגנריות שבמכרז, היא התמודדה רק על נתח מצומצם, משום שעדיין לא רשמה את כולן לשיווק בגרמניה. המכרז כלל תרופות למחלות לב, כולסטרול, תרופות אנטיביוטיות וכן לטיפול בצרבת ובדיכאון.

המכרז הקודם שקיימה AOK בתחילת 2007 התנהל על רכישת 46 תרופות, כשטבע שהשתתפה במכרזים לרכישת עשר תרופות, זכתה בשישה מהם.

עד כה הרוקח בגרמניה היה חייב לספק ללקוח את התרופה שנכתבה במרשם הרופא. משום כך, חברות גנריות בגרמניה העסיקו תועמלנים שתפקידם לשכנע את הרופא לרשום את גרסת התרופה שיוצרה על ידי החברה שהעסיקה אותם. תהליך ה"שיווק" נקרא גנריקה ממותגת וגרר מחירי תרופות גבוהים ותחרותיות נמוכה. בנוסף, תהליך זה פגע בחברות גנריות המתמקדות בייצור זול ואינן משקיעות משאבים כספיים בשיווק.

על פי חוק מאפריל, הממשלה הגרמנית מוכנה לשאת בעלות הטיפול הרפואי רק בתנאי שהתרופה הנרשמת ללקוח היא אחת משתי התרופות הזולות. בעקבות החקיקה יזמה AOK מכרז בין ספקיה וקבעה כי תבחר 2-3 ספקים לכל תרופה. לפני כמה ימים פירסמה AOK את רשימת ספקי התרופות המתמודדים. על פי הרשימה טבע, לצד חברות נוספות, היא הספק הזול ביותר ב-21 תרופות.

טבע הצהירה כבר על אי שביעות רצונה מנתח השוק שלה בגרמניה ועל כוונתה לצמוח שם. במאי החמיצה טבע הזדמנות ליהפך לשחקן דומיננטי באירופה, כשהפסידה למיילן, החברה הגנרית השנייה בגודלה בארה"ב, בהתמודדות על רכישת החטיבה הגנרית של מרק הגרמנית. ההחמצה הודגשה גם לאור העובדה שהשוק הגנרי הגרמני מתפתח לקראת מודל של תחלופה מלאה בין התרופות השונות והעברת שיקול הדעת מהרופא לרוקח. כעת, הזכייה במכרזים בגרמניה מחזקת את מעמדה של טבע, מאחר שהיא מגבילה את הרופאים לכמה אלטרנטיבות תרופתיות שנבחרו על ידי קופת החולים.

קופת החולים הגרמנית AOK מבטחת 35% מאוכלוסיית גרמניה וצופה שתחסוך 900 מיליון יורו מהחוזים החדשים שייכנסו לתוקף בינואר 2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully