וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ברנע וברודט פסולים מלכהן בוועדת בכר"

איתן אבריאל

20.9.2007 / 10:55

התנועה למען איכות השלטון יוצאת נגד מינוי פרופ' אמיר ברנע ודוד ברודט בוועדת בכר השנייה. "הם נגועים בניגוד עניינים מובנה"

התנועה למען איכות השלטון בישראל יוצאת הבוקר במתקפה חריפה נגד מועמדותם של מספר חברים ב"ועדת בכר השנייה" - ובמיוחד נגד מועמדותם של נציגי הציבור בוועדה - פרופ' אמיר ברנע ודוד ברודט. התנועה קובעת ומזהירה כי ברנע וברודט נגועים לכאורה בניגוד עניינים מובנה, בהיותם קשורים ומחויבים באופן ישיר או עקיף למערכת הבנקאית בישראל.

בנוגע לברנע, קובעת הוועדה כי לברנע קשרים ענפים ועסקיים לאורך שנים רבות עם המערכת הבנקאית ושוק ההון. היא כותבת בפנייתה לראש הממשלה ולשר האוצר כי "באופן טבעי הוא יכול למצוא עצמו בניגוד עניינים עם אותם נושאים שוועדת בכר השנייה אמורה לדון בהם". התנועה מדגישה כי ברנע שימש כדירקטור בחברת מגדל, אשר בעבר הביעה עניין לרכוש בנק בישראל אך נאסר עליה לעשות כך, כדירקטור בבנק הפועלים, וכן שימש כיועץ כלכלי ונתן מספר חוות דעת שונות לגופים בנקאים ופיננסיים.

"השניים היו חברים בוועדת הנגד לוועדת בכר"

כמו כן מדגישה הוועדה כי גם ברודט וגם ברנע היו חברים בעבר בוועדת ברודט, ועדה שהוקמה על ידי יו"ר ועדת הכספים אברהם הירשזון כמשקל נגד לוועדת בכר, בתמיכת ראשי הבנקים ואיגוד הבנקים.

ועדת ברודט התנגדה למסקנותיה של ועדת בכר וטענה כנגד ההפרדה המלאה של קרנות הנאמנות וקופות הגמל מהבנקים. בפנייתה לראש הממשלה שואלת התנועה: "האם יעלה על הדעת למנות את חברה הוועדה אשר תמכה בעמדה הפוכה לזו של ועדת בכר, לחברים בוועדה אשר אמורה להמשיך את יישומה של ועדת בכר?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully