וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ת"א: ירידות שערים במחזור נמוך

טל לוי

20.9.2007 / 18:10

מדד המעו"ף איבד היום 0.3% אך טיפס השבוע ב-3.9%. מדד ת"א 100 ירד בחצי אחוז וננעל ברמה של 1059.1 נקודות

העלאת הסיווג של ישראל מדרגת "שוק מתעורר" לדרגת "שוק מפותח" מאת חברת המדדים FTSE ותחילת סיקור של ישראל בבנק ההשקעות ליהמן ברדרס לא הצליחו להרים את המדדים בתל אביב: מדד המעו"ף איבד 0.3% וננעל ברמה של 1,089.8 נקודות ומדד תל אביב 100 איבד 0.5% וננעל ברמה של 1,059.1 נקודות. מחזורי המסחר היו נמוכים מהממוצע והסתכמו ב-1.5 מיליארד שקל. המסחר בתל אביב הסתיים בירידות על רקע ירידות קלות בבורסות אירופה ויציבות בשוק האמריקאי.

בכך השלימו המדדים בתל אביב זינוק נאה מאז יום המסחר האחרון ביום שלישי לפני 10 ימים: מדד המעו"ף הוסיף בתקופה זו 3.8% ומדד תל אביב 100 הוסיף 3.2%.

חברת המדדים הגלובלים FTSE אישרה היום את העלאת מעמדה של ישראל לשוק מפותח החל מיוני 2008. "ישראל עונה על כל הקריטריונים לאיכות השווקים התואמים לשוק מפותח", הודיעה החברה בסקירה שנתית שעורכת החברה לדירוג שווקים ברחבי העולם.

הירידות בתל אביב מגיעות לאחר יומיים של עליות נאות בתל אביב לאחר שעליות דומות נרשמו גם בארה"ב, באירופה ובשווקים המתעוררים. הטריגר המיידי לעליות אלה הוא החלטתו של יו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי, להוריד את הריבית בארה"ב בשיעור גבוה יחסית של 0.5% לרמה של 4.75%. בכך מקווה הפד לשחרר את מחנק האשראי שנוצר בארה"ב ולאפשר אשראי בריבית נמוכה יותר. ועדת השווקים הפתוחים של הפד הסבירה כי הורדת הריבית נועדה לסייע במניעת ההשפעות השליליות, הנובעות מהקשיים בשווקים הפיננסיים, על הכלכלה הרחבה - וכן לעודד צמיחה מתונה לאורך זמן.

בינתיים לא ברור האם הורדת הריבית אכן סיימה את משבר האשראי באופן סופי, אולם מה שיותר ברור הוא כי המשבר שהחל בשוק משכנתאות הסאבפריים (משכנתא ללווים בעלי כושר החזר נמוך) גבה לא מעט כסף: אתמול העריכו בסוכנות דירוג האשראי S&P כי היקף החובות שצפויות לשמוט חברות בארה"ב עלול לנסוק ל-35 מיליארד דולר עד סוף שנת 2008 על רקע הקשחת תנאי האשראי בשוק.

זריקת עידוד נוספת לשוק המניות הישראלי הגיעה היום מליהמן ברדרס, שמתחיל לראשונה לסקר את הכלכלה הישראלית ואת שוק המניות בישראל. "אנו רואים את ישראל כשוק דפנסיווי מבין השווקים המתעוררים", כותבים בבית ההשקעות, "אחרי ארבע שנים של צמיחה, אנו מעריכים כי המשק יצמח ב-5.5% ב-2007, המטבע יישאר חזק, האבטלה תרד, החוב הציבורי יירד והאינפלציה תהיה בטווח היעד של הממשלה, 3%-1%. למרות הציפייה כי הצמיחה במשק הישראלי יאט ב-2008 לרמה של 4.2% אנו לא מוצאים סיבות רבות להאטה".

המניות שהבנק מתחיל לסקר הן בנק לאומי ודיסקונט, בהמלצת "תשואת יתר", עם אפסייד של 25%. לאומי עלתה ב-1.2% ודיסקונט איבדה 0.1%. בנק דיסקונט נהנה מהמלצה חמה אתמול גם מבנק ההשקעות מריל לינץ'. בנק הפועלים שזכה להמלצת "תשואת שוק" מאת ליהמן הוסיף 1.3% ואילו בנק המזרחי טפחות שזכה להמלצה דומה איבד 1%. המזרחי טפחות זכה להמלצת "נייטרלי" אתמול מאת בנק ההשקעות מריל לינץ'.

טאואר סמיקונדקטור זינקה 12%. החברה דיווחה על זכייתה בחוזה לייצור שבבים, ככל הנראה עבור ענקית התקשורת מוטורולה, בהיקף של עשרות מיליוני דולרים לשנה במשך מספר שנים.

מניית אורמת איבדה 1.7%. החברה הודיעה היום כי יורם ברוניצקי, בנם של מייסדי החברה ובעלי השליטה בה יהודה ויהודית ברוניצקי, מונה לתפקיד נשיא אורמת טכנולוגיות, החברה הבת של אורמת המרכזת את הפעילות של החברה בתחום האנרגיה הגיאותרמית וכן בתחום החום השיורי ונסחרת בבורסת ניו יורק לפי שווי של של כ-1.7 מיליארד דולר.

בליהמן ברדרס החלו העניקו היום המלצת "תשואת יתר" גם לכימיקלים לישראל ולמכתשים אגן עליה כתבו כי "תנאי השוק הטובים בהם פועלת החברה יימשכו עד סוף השנה ולתוך 2008": מניית כימיקלים לישראל הוסיפה 0.8% ומכתשים אגן הוסיפה 2.6%%. מניית טבע איבדה 1.4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully