וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באטמ - הפסד של 41 מיליון דולר בגלל מחיקות מוניטין

הארץ

17.9.2001 / 8:00

החברה מחקה את פעילותה של אזניה שנרכשה לפני שנה, קיצצה בכוח האדם בארה"ב בשל ירידה בביקוש למוצריה ועברה להפסד תפעולי; המניה במחיר שפל - 24 פני

מאת סופי שולמן

במהומה שעברה על הבורסות האירופיות בשבוע החולף נבלעו דו"חותיה הכספיים של חברת באטמ , שעשויים לעניין לא מעט משקיעים. בניגוד למחצית השנייה של 2000, שלקראתה פירסמה החברה אזהרת הכנסות, הפעם היא לא הזהירה את משקיעיה - והתוצאות המאכזבות באו לרבים מהם כהפתעה.

באטמ, שמניותיה נסחרות בבורסת לונדון, עוסקת בפיתוח מתגים ונתבים לרשתות תקשורת מתקדמות. כבר במחצית השנייה של 2000 הרגישה החברה בהשפעתה של הנפילה של ספקיות התקשורת הצעירות בארה"ב (CLEC), ונראה כי במחצית הראשונה של 2001 רק החריפו ההשפעות השליליות האלו.

ירידה של 13% בהכנסות באטמ סיימה את ששת החודשים הראשונים של 2001 עם הכנסות של 42.4 מיליון דולר - ירידה של 13% לעומת המחצית הקודמת. הכנסות החברה אמנם צמחו במחצית הראשונה של 2001 ב-15% לעומת התקופה המקבילה ב-2000, אך הגורם לכך הוא איחוד התוצאות עם חברת טלקו האמריקאית, שנרכשה ב-2000.

ואולם, נראה כי גם פעילותה של טלקו, שהיתה אמורה לפתוח לבאטמ את השוק האמריקאי, נפגעה עקב ההאטה הכלכלית. במקביל לפרסום התוצאות הודיעה החברה כי תפטר עובדי שיווק ומכירות בסניפיה האמריקאיים בשל הירידה החדה בביקוש למוצרים. "בשל המצב הקשה בשווקים, שהתבטא בירידה בביקוש והתגברות התחרות, ניתן לראות את תוצאותינו כמשביעות רצון", כותב יו"ר באטמ, פיטר שלדון, בדו"ח שפורסם. "נקטנו צעדים שנועדו להקטין את השפעות ההאטה, ושיאפשרו לנו להיות מוכנים להתאוששות הבלתי נמנעת של שוק התקשורת", הוא מוסיף.

לפי שעה החליטה באטמ "לנקות את האורוות", והודיעה על מחיקות נרחבות במחצית הראשונה של 2001. עיקר המחיקה נובע מהפסקת פעילותה של חטיבת הרשתות של חברת אזניה האמריקאית, שנרכשה על ידי באטמ לפני שנה תמורת 6 מיליון דולר. בשל כך נמחק מלאי בשווי של 1.3 מיליון דולר ומוניטין של 4.7 מיליון דולר.

מחיקות בגין אזניה, שנוספו למחיקת מוניטין של 30 מיליון דולר בגין רכישת טלקו שבוצעה במזומן, הביאו להפסד תפעולי. הפסד זה הסתכם ב-41.7 מיליון דולר כולל המחיקות, ובניכוי המחיקות - 1.3 מיליון דולר. במחצית הקודמת עוד רשמה באטמ רווח תפעולי של 3.2 מיליון דולר.

ההפסד הנקי של באטמ היה נמוך מההפסד התפעולי בשל הכנסות מימון על קופת המזומנים. עם זאת, גם הכנסות אלה ירדו לעומת המחצית המקבילה ב-2000 בגלל ירידת הריבית בארה"ב ואירופה. הכנסות המימון הסתכמו ב-1.5 מיליון דולר, כך שההפסד הנקי היה 40.5 מיליון דולר. בניכוי מחיקות המוניטין והמלאי סיימה באטמ את המחצית הראשונה באיזון.

על אף התמונה העגומה שעולה מהדו"חות הנוכחיים משדרים בבאטמ אופטימיות, ושלדון סבור כי לקראת סוף השנה תחזור החברה לרווחיות תפעולית. עם זאת, במחצית השנייה צפויה גם הפרשה גדולה בגין פיטורי העובדים בארה"ב.

בחברה מציינים כי לנוכח ההאטה בארה"ב, היא תמקד את מאמציה השיווקיים במזרח הרחוק ותמשיך לחזק את מעמדה באירופה.

קופת מזומנים של 33 מיליון דולר

מה שמסייע לבאטמ בתקופה הנוכחית הוא קופת המזומנים של 33 מיליון דולר, וכן העובדה שאין חובות המכבידים על החברה. עם זאת, בנוסף למזומנים מופיע במאזן החברה סעיף מעיק של מוניטין של 249.4 מיליון דולר, שנובע מסדרת הרכישות שערכה באטמ בשנה האחרונה.

מניית החברה הגיבה בירידה חדה לפרסום התוצאות ונחתה ביום ששי במחיר שפל של 24 פני. בחודש האחרון איבדה המניה 52%, והמחיר הנוכחי משקף שווי של 133 מיליון דולר בלבד לבאטמ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully