וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשקלת הטלת אגרת ביטחון על כרטיסי טיסה

הארץ

17.9.2001 / 8:23

סכום האגרה - 10 דולרים; שר התחבורה הציע לכנס ועידה בינלאומית לאבטחת תעופה

מאת זוהר בלומנקרנץ

במשרד התחבורה נדונה הצעה להטיל אגרת ביטחון בסך של 10 דולרים על כרטיסי טיסה בחברות תעופה ישראליות. האגרה אמורה לסייע לממשלה בהרחבת תקציב האבטחה של חברות התעופה הישראליות אל על, ארקיע וישראייר.

ההצעה בעניין נדונה עוד לפני מתקפת הטרור על ארה"ב, ובלא קשר להרחבת האבטחה בענף התעופה העולמי בעקבות אירועי השבוע שעבר.

כחלק מהרחבת תקציב האבטחה של חברות תעופה ישראליות, הוצע להקים רשות ביטחון עצמאית, שתהיה אחראית בין השאר על תחומי האבטחה והביטחון בענף התעופה. נבחנה גם אפשרות להעביר את האחריות התקציבית בעניין אבטחת התעופה לשירות הביטחון הכללי (השב"כ), ואולם משרד האוצר מתנגד לצעד כזה.

כיום אחראים השב"כ והמוסד לאבטחת התעופה מבחינה מקצועית. אל על משתתפת במימון %25-%33 מהוצאות האבטחה והביטחון של מטוסיה והנוסעים בה; הוצאות האבטחה הכוללות של החברה נאמדות ביותר מ-100 מיליון דולר בשנה. באחרונה, בעקבות עתירה לבג"ץ, חויבה הממשלה להשתתף במימון הוצאות הביטחון של חברות התעופה הישראליות הנוספות, ארקיע וישראייר.

שר התחבורה, אפרים סנה, הציע אתמול לכנס ועידה בינלאומית לאבטחת התעופה, עד סוף 2001.

סנה הציע להזמין לישראל קציני ביטחון של חברות תעופה ומומחים למלחמה בטרור, על מנת לדון בדרכים להגברת שיתוף הפעולה בתחום הביטחון בענף התעופה.

על פי התכנון, יפתח את הוועידה ראש הממשלה, אריאל שרון. המפגש יימשך כמה ימים, בהנחיית חברת אל על. ככל הנראה, כמה מהדיונים שבהם יידונו שיטות ואמצעי אבטחה - יהיו סגורים בפני הציבור. הוועידה תעסוק גם בתקצוב ובניתוח כלכלי של ההוצאות הכרוכות בהרחבת הביטחון בענף וברכישת ציוד חדש.

לצד ההרצאות והדיונים, מתוכננת תערוכה של אמצעי אבטחה וביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully