וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבייב רוצה את אלכסנדר בחוץ

רם דגן

23.9.2007 / 9:10

אפריקה ישראל מתנה את העסקה לרכישת בית ההשקעות אי.בי.אי בכך שקובי אלכסנדר, המבוקש על ידי ה-FBI, ימכור את חלקו

חודשיים לאחר הדיווח על המו"מ בין אפריקה ישראל לבעלי אי.בי.אי לרכישת בית ההשקעות שלהם, נותר עניין משמעותי כמעט יחיד לסגור - שקובי אלכסנדר המחזיק ב-18% מהמניות יישאר בחוץ. אלכסנדר שברח לפני כשנה לנמיביה מבוקש בידי ה-FBI (המשטרה הפדרלית האמריקאית), בגלל חשד לעבירות פליליות שביצע בתחום הבקדייטינג בחברת קומברס, ובאפריקה ישראל מתנים את השלמת העסקה בכך שאלכסנדר יצטרף ליתר בעלי השליטה באי.בי.אי וימכור את המניות.

באפריקה ישראל, שמשקיעה בארה"ב, לא רוצים להצטייר בפני הרשויות בארה"ב כשותפים עם מי שנמלט מזרועות החוק. מקורב לאי.בי.אי אמר בסוף השבוע כי בעלי השליטה בבית ההשקעות נמצאים בקשר עם אלכסנדר, וכי הם נכנסו למו"מ עם אפריקה ישראל אחרי שקיבלו ממנו הסכמה עקרונית למהלך.

מאפריקה ישראל נמסר כי החברה נמצאת בשלבים מתקדמים של המו"מ ואינה יכולה להגיב על פרטיו. גם באי.בי.אי ביקשו שלא להוסיף פרטים מעבר לאלו שנמסרו בדיווח המיידי שפורסם לפני כחודשיים.

אלכסנדר יקבל כ-135 מיליון שקל

אלכסנדר שותף לקבוצת השליטה באי.בי.אי שכוללת גם את צבי לובצסקי, עמנואל קוק ודוד ויסבורג, שמחזיקים כל אחד ב-18% מהמניות. אלכסנדר רכש את המניות ב-2005 תמורת 50 מיליון שקל, ועתה הן שוות בשוק 108 מיליון שקל. מכיוון שאפריקה ישראל צפויה לרכוש את מניות השליטה לפי שווי של כ-700-750 מיליון שקל, התמורה שאלכסנדר צפוי לקבל היא כ-135 מיליון שקל.

מניית אי.בי.אי זינקה בכ-15% עם פרסום הידיעה על מגעים עם אפריקה ישראל, אבל נפלה ב-30% עם הירידות בשווקים. למרות הירידה במחיר המניה המשיכו הצדדים במו"מ בשבועות האחרונים, כשרוב הפרטים נסגרו.

עניין נוסף שמטריד את אנשי אפריקה ישראל ונדון באחרונה הוא ההבטחה כי המנהלים הבכירים של אי.בי.אי יתחייבו לא לעזוב גם אחרי העברת השליטה. בכירים בשוק ההון העריכו בשבועות האחרונים כי למרות הקשיים העסקה תיחתם. "העסקה חייבת לצאת לפועל. לבייב הציע מחיר מצוין, שהפך לעוד יותר אטרקטיבי בשבועות האחרונים", אומר פעיל בשוק.

אי.בי.אי, שהוקם בסוף שנות ה-70, נחשב במשך חודשים מועמד למכירה, בעיקר בגלל גילם המבוגר של בעלי השליטה שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully