וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריה דרעי עושה רדיו

ערן גבאי

23.9.2007 / 8:36

יו"ר ש"ס לשעבר מעורב בפעילות משקיעים שיתמודדו על מכרז הרדיו התורני-ספרדי. בלשכת של דרעי מכחישים את הדיווח

יו"ר ש"ס ושר הפנים לשעבר, אריה דרעי, מעורב בפעילות של משקיעים שמתכוונים להתמודד במכרז הרדיו התורני הספרדי - כך נודע ל-TheMarker. גורמים בש"ס מביעים פליאה על ההתעניינות של דרעי במכרז, ומבטלים את הסברה כי התמודדותו האפשרית נובעת ממאבקים פנימיים בתוך ש"ס. מלשכת דרעי נמסר בתגובה: "הידיעה לא נכונה. דרעי אינו מעורב בקבוצת משקיעים שתתמודד על מכרז הרדיו התורני הספרדי".

באחרונה נעצר מנהל תחנת הרדיו הפיראטית "כל אמת", הרב שמואל בן עטר, ושהה במעצר. מקרה זה עורר תרעומת בקרב ציבור תומכי ש"ס, ועורר את זעמו של חלק מהציבור כלפי שר התקשורת, אריאל אטיאס, אף הוא מש"ס. בקרב מאזיני התחנה סבורים כי שר התקשורת מעוניין למנוע מבן עטר להתמודד במכרז הרדיו התורני. השר אטיאס מקפיד שלא להתערב במכרזי הרדיו הקרובים.

הרדיו האזורי מאוזן

אחרי מאבק ארוך של יותר משנה - והתערבות בוטה של הכנסת בהליך בניגוד לעצת כל היועצים המשפטיים - תכריז היום הרשות השנייה על תנאי מכרזי הרדיו האזורי לשש התחנות הראשונות.

יושבת ראש מועצת הרשות השנייה, נורית דאבוש, עמדה במילתה ולא נסוגה מההחלטה לקיים את מכרזי הרדיו האזורי כבר השנה. המדובר במכרזים לשש תחנות ראשונות, כשכבר ב-2008 ייערכו גם המכרזים לשש תחנות נוספות. בכך נמנעה דאבוש מלרצות את חברי ועדת הכלכלה, שהחליטו רק בחודשים האחרונים להעניק את סמכות ההחלטה בשאלה אם להאריך את מכרזי הרדיו האזורי בארבע שנים ללא מכרז בידי הרשות השנייה - מתוך מחשבה כי תעשה בה שימוש.

במועצת הרשות השנייה מתחייבים שב-31 במרץ 2008 יחלו שידורי התחנות שיזכו במכרזים החדשים. עוד נקבע כי המכרזים יתבצעו בהתאם לאזורי הזיכיון הקיימים, כך שהבקשה להכיר בגבולות זיכיון חדשים ורחבים יותר נדחתה על ידי הרשות. במועצה מעריכים כי על כל מכרז מבין שש התחנות יתמודדו לפחות שלוש קבוצות.

רוב תחנות הרדיו האזורי, אחרי תקופת זיכיון של 12 שנה, הגיעו לאיזון - על אף שב-2006 קטן נתח השוק של הרדיו האזורי מעוגת הפרסום הכללית לכ-2.3%, לעומת כ-3.5% לתחנות קול ישראל. נתח השוק הכולל של הרדיו בעוגת הפרסום ירד אף הוא, מכ-6.5% ב-2004 לכ-5.8% ב-2006.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully