וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלנים בארה"ב: המיתון בלתי נמנע אך הוא לא חייב להיות ארוך או עמוק

סוכנויות הידיעות

17.9.2001 / 12:29

חולשתה של הכלכלה לפני פיגוע הטרור משתקפת בנתוני חודש אוגוסט; כלכלן בפרודנשל: "אירועי השבוע האחרון יהפכו את ההאטה הנוכחית למיתון רשמי"

כלכלנים בארה"ב החלו לחזות כיצד ייראו פני הכלכלה האמריקאית בעתיד הקרוב. התחזית הראשונית: המיתון בלתי נמנע אך הוא לא חייב להיות ארוך או עמוק, כך מדווח ה"וול סטריט ג'ורנל".

הכלכלה התקשתה לעמוד על רגליה בשבועות שקדמו להתקפה. ביום שישי, לדוגמה, הבנק הפדרלי דיווח על ירידה של 0.8% בתפוקה התעשייתית בחודש אוגוסט, בעוד ניצול כושר הייצור במפעלים שמר על רמתו - הנמוכה ביותר מאז 1983. הירידה בתפוקה באוגוסט, זה החודש ה-11 ברציפות, יוצרת את רצף הירידות הארוך ביותר מאז שנות השישים. נתוני המכירות הקמעוניות, אשר משקפים את הצריכה הפרטית ולכן כה חשובים לכלכלנים, עלו ב-0.3% בחודש אוגוסט, מסר משרד המסחר.

הצריכה הפרטית צפויה לדרוך במקום - לפחות לתקופה קצרה - בעוד אירועי השבוע האחרון פוגעים בבטחון הצרכנים. למעשה, לפי סקר NBC שנערך בסוף השבוע, 48% מהנסקרים צופים "פגיעה קשה בכלכלת ארה"ב", בעוד 35% צפו פגיעה קטנה ו-8% לא צפו פגיעה כלל.

כלכלנים מאמינים כעת כי ההתאוששות שצפו לסוף השנה תיאלץ להידחות לשנה הבאה. "לפי דעתי, אירועי השבוע האחרון יהפכו את ההאטה הנוכחית למיתון רשמי", אמר ריצ'ארד ריפ, כלכלן בפרודנשל. ריפ, אשר צפה צמיחה של 0.5% בתמ"ג ברבעון השלישי ו-3% ברבעון הרביעי, חושש עתה שהתמ"ג יצטמצם ברבעונים השלישי והרביעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully