וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: הדקס נופל ב-3% אל מתחת לקו 4,000 הנקודות; חברות התעופה קורסות

רונן סרברניק

17.9.2001 / 17:25

מדד הדאו ג'ונס סטוקס מאבד 2% לרמתו הנמוכה ביותר מאז דצמבר 1998; מגזר השבבים נופל; מניית נוקיה מאבדת 6%

בורסות אירופה נפתחו בירידות שערים חדות לנוכח חששות כי בורסת ניו יורק, אשר תיפתח היום לאחר שהיתה סגורה במשך 4 ימי עסקים, תרשום ירידות שערים חדות ותוביל את הכלכלה הגדולה בעולם למיתון. מדד הדקס בפרנקפורט נופל ב-3% אל מתחת לרמת 4,000 הנקודות, הפוטסי בלונדון מאבד 1.8% וה-CAC 40 בפאריס יורד ב-2.7%.

מדד הדאו ג'ונס סטוקס מאבד 2% לרמתו הנמוכה ביותר מאז דצמבר 1998, בעוד היחס בין המניות הנופלות למתרוממות הוא 10 ל-1.

מניית נוקיה, יצרנית הסלולר הגדולה בעולם, מאבדת 6% לנוכח חששות כי התקפת הטרור בארה"ב תקטין את הצריכה הפרטית בכלכלה הגדולה בעולם ותחריף את המצב הכלכלי. אריקסון מאבדת 2.6% ואלקטל יורדת ב-2.3%.

מניות חברות התעופה באירופה צונחות בעקבות חששות כי התקפת הטרור תקטין את רווחיהן. זאת, בשל התארגנות בטחונית מוקפדת הדורשת משאבים רבים וירידה במספר הטיסות. מניית אליטליה מאבדת כעת 9%, סוויסאייר נופלת ב-10%, איירפראנס ובריטיש איירווייס יורדות ב-7% כל אחת לנוכח שמועות על פיטורים ו-KLM מאבדת 8.7%.

מניות הטכנולוגיה רושמות ירידות ומגזר השבבים נופל בעקבות STM אשר מאבדת 8%. ענקית השבבים סימנס יורדת ב-4%, אינפיניון יורדת ב-3.5% ו-ARM הולדינגס מאבדת 2.6%.

חברות הטלקום יורדות אף הן. בריטיש טלקום יורדת ב-0.8%, וודאפון, אשר הודיעה על נסיון השתלטות על ג'פאן טלקום, מאבדת 1.4%, דויטשה טלקום יורדת ב-3.6% ופראנס טלקום מאבדת 2.4%. מנגד, טלפוניקה הספרדית עולה ב-5% לאחר שהודיעה כי הפסיקה את הדיונים בנוגע לרכישת מפעילת הסלולר הברזילאית CRT.

מניות הנפט רושמות ירידות שערים עקב חששות לירידה בצריכת הנפט בארה"ב לנוכח התמתנות בצריכה הפרטית הכללית. מניית BP מאבדת 1.4%, של יורדת ב-0.8% וטוטאל פינה יורדת ב-1.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully