וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמבלייז מציגה: למרות צמיחה של 47% בהכנסות - הפסד של 6.25 מיליון דולר במחצית הראשונה של השנה

שלומי גולובינסקי

17.9.2001 / 11:24

ההכנסות עלו ל-16.8 מיליון דולר; במקביל, מדווחת אמבלייז על הסכם עם מפעילת הטלפוניה האיטלקית WIND

לאחר מחצית אחת של רווחים שבה חברת אמבלייז (לשעבר גיאו אינטראקטיב) להציג הפסדים. אמבלייז, שמניותיה נסחרות בבורסה של לונדון, אינה מפרסמת דו"חות מדי רבעון אלא מדי חצי שנה. במחצית הראשונה של 2001 הפסידה החברה, שבראשה עומד אלי רייפמן, 6.25 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של 3.9 מיליון דולר שהשיגה במחצית השנה המקבילה.

אולם לא הכל שחור בדו"חות אמבלייז - נהפוך הוא. החברה מציגה היום צמיחה של 47% במכירות במחצית הראשונה של השנה ל-16.8 מיליון דולר, לעומת מכירות של 12.47 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

גידול ניכר נרשם גם בסעיף הוצאות התפעול. אלה הגיעו ל-29 מיליון דולר, בהשוואה ל-12 מיליון דולר בשנת 2000 כולה. ההוצאות כוללות הוצאה של 7.9 מיליון דולר על מחקר ופיתוח, 11.8 מיליון דולר על מכירות ושיווק, 4.3 מיליון דולר על הנהלה וכלליות ו-5 מיליון דולר לפחת על נכסים שוטפים.

אלי רייפמן, מנכ"ל החברה, אמר כי אמבלייז ממשיכה ליהנות מתזרים מזומנים חיובי ומאיתנות מאזנית עם 370 מיליון דולר במזומן. יתרות המזומן הגדולות עדיין מהוות חלק ניכר ממאזן החברה, וההון העצמי של אמבלייז עומד על 431 מיליון דולר נכון לסוף הרבעון השני.

רייפמן הוסיף כי עלייה משמעותית בביקושים לפתרונות העברת מדיה בסלולר הביאה לגידול בעסקי החברה, המעורבת כיום ביותר מ-30 בדיקות מבחן ו-14 מכרזים מסחריים של מפעילי טלקום מהשורה הראשונה. בסך הכל, יותר מ-130 מפעילי טלפוניה נמצאים בשלבים שונים של בדיקת ובחינת פתרונות אמבלייז להעברת וידיאו על גבי רשתות סלולריות.

"אנחנו ממשיכים להחזיק בדעה שלאמבלייז יש יתרון של 12 חודשים על פני מתחרותיה", אמר רייפמן. מנכ"ל אמבלייז אמר כי עסקי החברה בנויים על שני מגזרים עיקריים: פתרונות תשתית למפעילי תקשורת וטכנולוגיה למכשירי קצה. "ראינו גידול דרמטי בביקושים בשני המגזרים, אך תמהיל ההכנסות של החברה מגלה דגש חזק על הכנסות ממגזר מכשירי הקצה. החברה מצפה שיחס זה יימשך בטווח הקצר, שכן אנו רואים ביקוש חזק מן הצפוי לפתרונות אמבלייז עבור מכשירי קצה", דברי רייפמן. בהקשר זה ציין המנכ"ל את ההסכם עם חברת אלפאסל (AlphaCell) - אחד משורה של הסכמים עליהם עובדת החברה כיום.

אלפאסל היא חברת ODM (יצרנית עיצובי מקור) של מכשירי קצה סלולריים, שהוקמה ע"י פועלים השקעות ולידר , שתיהן מקבוצת שרם פודים קלנר , יחד עם אמבלייז. לאמבלייז אחזקת מיעוט בשיעור של 19.8% בחברה שהיקף ההשקעה הראשוני בה נאמד ב-45 מיליון דולר.

אלפאסל השלימה את השלב הראשון בתכנון הדור הבא של פלטפורמת טלפון מולטימדיה, תוך התבססות על הטכנולוגיה של אמבלייז, והיא מתכוונת להציג את האב טיפוס הראשון בעוד מספר חודשים. קיימת התעניינות רבה של לקוחות פוטנציאליים, ועד סוף השנה אנו מצפים להודעות רשמיות על עסקות, אמר רייפמן.

במקביל, מדווחת אמבלייז על הסכם שנחתם היום עם מפעילת הטלפוניה האיטלקית WIND לפרישה ארצית של פתרונות אמבלייז. מדובר בפרישה עבור שירותי מסרים בווידיאו לפי דרישה על גבי רשתות IP ורשתות סלולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully