וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה פתחה את השבוע בעליות שערים

נתן שבע

23.9.2007 / 15:23

המגמה החיובית שהיתה בבורסות העולם בסופ"ש החזירה את אווירת העליות לתל אביב. מדד המעו"ף עולה ב-1%, מדד תל אביב 100 מוסיף 0.9%

שבוע העבודה המקוצר נפתח היום בעליות שערים בבורסה המקומית שהולכות ומתחזקות בשעות הצהריים. מדד המעו"ף עולה ב-1% לרמה של 1,100 נקודות - רמה בה לא ביקר מאז תחילת אוגוסט. מדד תל אביב 100 מוסיף 0.9% לרמה של 1,069 נקודות ואילו מדד התל-טק מאבד 0.1%. המגמה החיובית שהיתה בבורסות העולם בסוף השבוע היא שמחזירה את אווירת העליות לתל אביב. מחזור המסחר מסתכם ב-840 מיליון שקל.

בסך הכל צפוי למשקיעים שבוע קצר אמנם, אבל גדוש יחסית באירועים. מחר ימתינו הפעילים להחלטת הנגיד סטנלי פישר לגבי גובה הריבית במשק, כאשר מירב הסיכויים כי פישר יבחר להותיר את הריבית על כנה. ביום שלישי צפויה הפקיעה על אופציות המעו"ף.

בוול סטריט נסגר שבוע המסחר בעליות שערים כאשר המדדים המובילים השלימו זינוק של כמעט 3% בשבוע בעקבות הפחתת הריבית המפתיעה של הפד. למגמה החיובית תרמו בסוף השבוע תוצאות טובות של טפטופי הדו"חות הראשונים לרבעון השלישי. כי"ל מרכזת את המחזור השני בגודלו בשוק ומטפסת ב-3%. ייתכן כי המשקיעים מתחילים להפנים את עליות המחירים שנרשמו בשוק האשלג בחודשים האחרונים. בסך הכל טיפסה המניה ב-7% השבוע. מכתשים אגן ממשיכה במומנטום החיובי ועולה ב-2.2%. בסך הכל משלימה החברה זינוק של 13% בשמונה ימי מסחר. בשבוע שעבר החלו לסקר בליהמן ברדרס את המניה עם המלצת "קנייה" במחיר יעד של 40 של - הגבוה ב-15% ממחיר המניה בשעה זו.

מדד הבנקים מוסיף 0.8% ומשלים זינוק של 10% בשבועיים לצד שורה של המלצות מצד בנקים זרים. לאומי עולה ב-0.9% והפועלים מתחזקת ב-1.3%.

טבע מאבדת 1.6%

טבע מאבדת 1.6% בדומה לפער השלילי עימו פתחה, לאחר שהפסידה בערעור במשפט שהגישה פייזר בתיק ה-Neurontin. בית המשפט לערעורים בוושינגטון הבירה קיבל את טענותיה של יצרנית התרופות פייזר והפך החלטה קודמת לטובתה של טבע, שהתקבלה בבית משפט מחוזי בניו ג'רזי מ-2005, בנוגע להפרה לכאורה של הפטנט על התרופה המקורית. בית המשפט לערעורים החזיר את התיק לבית המשפט המחוזי, להמשך דיון בטענותיה של טבע שהחלה לשווק את הגירסה הגנרית, הגבפנטין, לפני למעלה משנתיים.

טאואר עולה ב-2.5% כשברקע עדיין מהדהד החוזה בו זכתה ביום חמישי בהיקף של עשרות מיליוני דולרים בשנה. החברה הודיעה עוד בסוף השבוע על גיוס נוסף של אג"ח בהיקף של 70 מיליון שקל בבורסה בתל אביב.

האם עסקת הענק של דלק נדל"ן בשווייץ לקראת פיצוץ? חברת הנדל"ן השווייצי ילמולי טוענת כי דלק ביקשה לדון מחדש במחיר שנקבע בעסקה למכירת פורטפוליו הנכסים שלה בשווייץ לדלק בהיקף של 12.6 מיליארד שקל. מניית החברה לא מתרגשת ושומרת על יציבות.

ועוד בקבוצת דלק - החברה מוכרת את אחזקתה באמישראגז בתמורה ל-68 מיליון דולר ותרשום רווח של של 135-125 מיליון שקל. מניית החברה מטפסת ב-1.3%.

מבין הקטנות יותר - רפק בולטת בעלייה של 4.9%. המניה נהנית מזינוק של 35% בארבעה ימים בוול סטריט של החברה הבת אר.אר.סאט, הודות להמלצה חמה מצידו של מומחה ההשקעות ג'ים קריימר מרשת CNBC.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully