וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים בבריטניה נמלטים משוק המשכנתאות

סוכנויות הידיעות

23.9.2007 / 13:14

בנק ברקליס, השלישי בגודלו במדינה, ימכור את חטיבת הסאבפריים בהפסד. הקונים הפוטנציאלים: AIG וג'נרל אלקטריק

בנק ברקליס, הבנק השלישי בגודלו בבריטניה, מתכוון למכור בהפסד את חטיבת משכנתאות הסאבפריים שלו, פירסט-פלוס (FirstPlus). בכך יהפוך הבנק לאחרון בשורה של בנקים וחברות שירותים פיננסים המבקשים לצמצם את חשיפתם למשבר בשוקי האשראי. כך דיווח העיתון הבריטי "טלגרף".

שורה של גורמים כבר הביעו עניין ברכישת החטיבה, אולם רק קונצרן התעשייה האמריקאי ג'נרל אלקטריק וענקית הביטוח AIG נותרו בתחרות.

פירסט-פלוס צפויה להימכר תמורת פחות מאשר שווי תיק ההלוואות שהעניקה - 4.5 מיליארד ליש"ט (9 מיליארד דולר) - וללא כל תוספת עבור העסק עצמו. לדברי מקורות בנקאיים, הצעות הרכש שהוגשו נמוכות בכמעט 10% משווי תיק הלוואות של פירסט-פלוס.

הדיווח על כוונת ברקליס למכור את חטיבת הסאבפריים שלו, מתפרסם יומיים לאחר הודעת HSBC הבריטי, הבנק הגדול באירופה, על כוונתו לסגור את חטיבת משכנתאות הסאבפריים שלו בארה"ב, דסיז'ן וואן, ולקצץ 750 משרות.

המצב חמור במיוחד בארה"ב

מאז תחילת שנת 2006, חיסלו או מכרו את פעילותן בתחום המשכנתאות למעלה מ-110 חברות בארה"ב. זאת על רקע המשבר החמור ביותר שידע מגזר הדיור האמריקאי מזה 16 שנים ועל רקע הזינוק במספר הלווים שאינם מצליחים לעמוד בתשלומי המשכנתאות, לפי נתוני סוכנות בלומברג.

בבריטניה, ממשיכים בנקים וגופים פיננסים לצמצם את פעילותם בתחום משכנתאות הסאבפריים, על רקע הגעתו של בנק המשכנתאות נורתרן רוק אל סף פשיטת רגל לפני כשבוע. כך למשל, פירסם בשבוע שעבר בנק ההשקעות אינווסטק אזהרה רווח לגבי בנק משכנתאות הסאבפריים קנסינגטום, שאת השליטה בו רכש לפני שישה שבועות בלבד. בנק משכנתאות אחר, ויקטוריה מורגג'ס, הודיע על פשיטת רגל זמן קצר לפני חשיפת המשבר בנורתרן רוק.

מאז הודעת נורתרן רוק לפני כשבוע, כי קיבל סיוע במימון חירום מהבנק המרכזי של בריטניה, משכו לקוחות נורתרן רוק מיליארדי דולרים מחשבונותיהם. שווי השוק של הבנק נחתך במחצית לכ-2.5 מיליארד דולר. העיתון "פייננשל טיימס" דיווח אתמול כי בנק אוף אינגלנד הזרים עד כה מימון להלוואות בסך 6 מיליארד דולר לנורתרן רוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully