וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף עולה ב-0.9%

טל לוי

24.9.2007 / 16:44

רחוק ב-4.5% בלבד מרמת השיא שרשם באמצע יולי. מדד תל אביב 100 מוסיף 0.8%. אבוג'ן מזנקת 28% בעקבות חוזה עם אורמת

הבורסה של תל אביב ממשיכה להיצבע בירוק: מדד המעו"ף מוסיף 0.9% והוא מרוחק רק 4.5% מרמת השיא שרשם באמצע חודש יולי. מדד תל אביב 100 מוסיף 0.8% ומחזורי המסחר מסתכמים ב-1.4 מיליארד שקל. אתמול רשמו המדדים המובילים עליות נאות, של יותר מ-1%.

העליות בתל אביב נמשכו החל משעות הבוקר אולם כעת הן מקבלו גם רוח גבית מוול סטריט, שם נסחרים המדדים המובילים בעלייה של עד 0.3%.

מוקדם יותר הצהריים, רשמו המדדים בבורסה של תל אביב צניחה לא מוסברת שנבעה משמועה שרצה בשוק ההון באשר לחטיפת חייל. בהמשך התברר כי ברמת הגולן נמצא רכב נטוש בו היו אמורים להימצא 4 פרחי טיס. בסופו של דבר אותרה הקבוצה לאחר שאיבדה דרכה במקום.

בשל חופשת חג הסוכות, מורכב שבוע המסחר הנוכחי משלושה ימי מסחר בלבד. הפקיעה על האופציות, שאמורה היתה להתרחש ביום חמישי, תתרחש מחר.

הערב בשעה 18:30 יודיע בנק ישראל על גובה הריבית במשק וההערכה הרווחת היא שזו תישאר ללא שינוי, ברמה של 4%. לפני כשבועיים גברה ההערכה כי הריבית דווקא תועלה, אולם הורדת ריבית בשיעור ניכר של 0.5% בארה"ב סגרה במעט את פער הריביות בישראל. כעת מונהגת בארה"ב ריבית של 4.75%.

עם זאת, למרות הורדת הריבית בארה"ב, בבנק ההשקעות סיטי סבורים כי בבנק ישראל יבחרו דווקא להעלות את הריבית ב-0.25%, בשל הלחצים האינפלציוניים מהם סובל המשק. מאז תחילת השנה מסתכמת האינפלציה ב-2.8%, כאשר היעד העליון עומד על 3%.

קשיים בעסקת דלק נדל"ן-ילמולי

דלק נדל"ן מאבדת 0.4% לאחר הבהרותיו של מנכ"ל החברה, איליק רוז'נסקי, אתמול בערב. בחודש אוקטובר אמורה דלק נדל"ן להשלים רכישה של 88 נכסי נדל"ן מניב מחברת ילמולי השווייצית תמורת 12.6 מיליארד שקל, אולם ביום חמישי הודיעה ילמולי כי העסקה נקלעה לקשיים, עקב רצונה של דלק נדל"ן להפחית במחיר עקב ההרעה בתנאי השוק.

רוז'נסקי ציין כי "העסקה רחוקה מפיצוץ, אם כי נוצרו בתקופה האחרונה חילוקי דעות בין הצדדים לגבי מחירה". בשורה התחתונה, סבור מנכ"ל החברה כי העסקה תצא אל הפועל.

מניות מגזר הכימיה ממשיכות לעלות בקצב חד: כימיקלים לישראל מוסיפה 2.6% ומשלימה בכך עלייה של 10% בשבוע האחרון. מכתשים אגן מוסיפה 1.4% ומשלימה עלייה של יותר מ-12% בתקופה זו. שתי המניות זכו בתקופה האחרונה להמלצות מכמה בתי השקעות זרים וייתכן שבשל הורדת הריבית בארה"ב, החליטו המשקיעים לממש את ההמלצות ולרכוש את המניות.

כי"ל נהנית גם מהתחממות בגזרת האשלג, שכן יצרנית האשלג הרוסית אורקלי הודיעה כי היא מתכוונת לגייס 700 מיליון דולר באמצע אוקטובר ממשקיעים זרים.

מניית דלק רכב מוסיפה 3.5% ומשלימה זינוק של כ-80% מתחילת השנה. במריל לינץ' הצטרפו היום לדויטשה בנק, והחל לסקר את המניה בהמלצת "קנייה" במחיר יעד של 60 שקל - 26% מעל מחירה של המניה בשוק.

טבע מוסיפה 0.1% ומדד מניות הנדל"ן מוסיף 0.8%.

מניית אבוג’ן מוסיפה 28% לאחר שהודיעה היום כי חתמה על מזכר הבנות מחייב לשיתוף פעולה בתחום הביודיזל (תחליף לדלק מסוג דיזל המופק משמן צמחי) מול חברת אורפיול שהיא חברה בת בבעלות מלאה של אורמת. הצדדים ישתפו פעולה במטרה לפתח צמחים עתירי שמן שיעודם יהיה הפקת הביו-דיזל. מדובר בצמחים שאינם משמשים למאכל ושניתן לגדלם באדמות שוליות כלומר שאינן מיועדות לחקלאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully