וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענף התעופה קורס

עפרה שלו

18.9.2001 / 0:03

חברות התעופה מאבדות עשרות אחוזים מערכן עם חידוש המסחר

ענף התעופה בארה"ב קורס עם חידוש המסחר בוול סטריט. מספר חברות החליטו שלא לחדש לפי שעה את המסחר, והחברות שהחלו להיסחר מאבדות עשרות אחוזים מערכן. חברות התעופה יספגו נזקים קשים עקב פיגוע הטרור: הן ייאלצו להגביר את משך וחומרת האבטחה בטיסות מחד, ולהתמודד עם ירידה בביקוש מאידך.

אנשי עסקים ותיירים כאחד מדירים את רגליהם משדות התעופה. מספר הטיסות בימים אלה קטן בכ-50% ממחזור הטיסות הרגיל, וחברות התעופה צופות כי יצליחו לשוב לכ-80% בלבד ממחזור הטיסות שקדם לפיגוע.

חברות התעופה הגדולות שהחליטו לחדש את המסחר קורסות: AMR (סימול AMR), הבעלים של אמריקן איירליינס וטראנס וורלד איירליינס, צונחת ב-38.6%; דלתא איירליינס (סימול DAL), קורסת ב-39% ו-UAL (סימול UAL) מאבדת 40.5%; קונטיננטל איירליינס (סימול CAL) מאבדת 48%.

מספר חברות הודיעו כבר על קיצוצים בכוח העבודה ובטיסות המתוכננות. קונטיננטל איירליינס, חברת התעופה החמישית בגודלה בארה"ב, הודיעה ביום שבת על קיצוץ של 12 אלף משרות ושל כ-20% ממספר הטיסות המתוכננות. כמו כן הודיעה החברה כי במידה שלא תקבל סיוע במזומנים בזמן הקרוב, היא עשויה להודיע על פשיטת רגל כבר בסוף אוקטובר. נורתווסט איירליינס (סימול NWAC) הודיעה גם היא על צמצום של 20% בלוח הטיסות, אך לא מסרה כיצד הקיצוץ ישפיע על מצבת כוח האדם.

מקור מקורב לחברה מסר ל-CNN כי אמריקן איירליינס צפויה גם היא להודיע עד אמצע השבוע על פיטורים. שניים ממטוסי החברה נחטפו במהלך המתקפה על ארה"ב, אחד פגע בפנטגון והשני באחד מבנייני התאומים.

טרם מתקפת הטרור על ארה"ב חזו חברות התעופה כי ההפסדים בענף יהיו גבוהים מ-3 מיליארד דולר, על רקע ההאטה בכלכלת ארה"ב. כעת גוברים החששות כי ענף התעופה ירשום הפסדים של לפחות 4.8 מיליארד דולר, בדומה להפסד שרשם ב-1992 בעקבות מלחמת המפרץ והמיתון שבא אחריו. הפסדי הענף מאז הפיגוע ביום שלישי הגיעו כבר לכמיליארד דולר. התאחדות התובלה האווירית מעריכה כי לענף התעופה נותרו רק 30 ימים של מזומנים.

חברות התעופה דורשות להיכלל בכל סיוע חירום עליו יחליט הקונגרס. ממשל בוש צפוי לקיים שיחות עם ראשי חברות התעופה עוד השבוע במטרה לגבש חבילת סיוע חירום לחברות.

בית הנבחרים של ארה"ב לא הצליח בשבוע שעבר להעביר חקיקה שנועדה לספק ערבויות להלוואות לתעשיית התעופה בהיקף של 12.5 מיליארד דולר ו-2.5 מיליארד דולר נוספים בסיוע ישיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully