וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם משבר הסאבפריים ישפיע גם על גוגל?

סוכנויות הידיעות

24.9.2007 / 14:03

הכנסות הפרסום המקוון של גוגל עשויות להיפגע מהמשבר, בעקבות ירידה בהיקפי הפרסום של חברות משכנתאות

האם מניית הזהב של וול סטריט צפויה להיפגע גם היא ממשבר האשראי? המגזין "בארונ'ס" מדווח היום כי הכנסות הפרסום המקוון של מפעילת מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם, המהוות את עיקר הכנסותיה, צפויות לסבול גם הן מנחת המשבר. הכנסות הפרסום של יאהו ו-AOL, הנסמכים אף יותר על באנרים, צפויות להיפגע אף יותר מגוגל בעקבות הקיצוץ בתקציבי הפרסום של חברות הקשורות לשוק המשכנתאות בארה"ב.

לפי הדיווח, מנהלים בכירים בגוגל הודו בשבוע שעבר כי מפרסמות הקשורות לשוק המשכנתאות האמריקאי אכן ערכו קיצוצים בתקציבי הפרסום שלהן, אך טענו כי הצמצומים הפחותים ביותר נרשמו בתחום הפרסום המקוון. לטענת בארונ'ס, גוגל, שנסחרת במחיר של 560 דולר המשקף לחברה שווי שוק של כמעט 175 מיליארד דולר, צפויה לספוג ירידה בהכנסות הפרסום שלה ברבעון הקרוב וייתכן שגם ברבעונים הבאים, בעקבות המשבר. המתחרות יאהו ו-AOL, לעומת זאת, צפויות להיפגע אף יותר מגוגל משום שהן נסמכות יותר ממנה על פרסום באמצעות באנרים, במקום פרסום צמוד תוצאות חיפוש.

"כל יום מישהו מחפש משכנתא. מודעות הפרסומת של הלקוחות הפיננסים שלנו מופיעות 24 שעות ביום, שבעה ימים בשבוע, 365 ימים בשנה, כך שהמערכת שלנו נראית למעשה כמו התמ"ג", אמר טים ארמסטרונג, נשיא מחלקת הפרסום של גוגל בצפון אמריקה.

גם מספר ההקלקות למודעה יורד

מהי מידת החשיפה של גוגל למשבר בשוק המשכנתאות? בית ההשקעות אופנהיימר מעריך כי מגזר הפיננסים אחראי לכ-10% מהכנסותיה המקוונות של גוגל, שעמדו על 7.18 מיליארד דולר ב-2006, וההכנסות מפרסום הקשור למשכנתאות עומדות על 3% מתוכם. עם זאת, לדברי אנליסטים אחדים מדובר בהערכה שמרנית.

"גוגל חשופה למשבר הרבה יותר משניתן להבין מהמסחר בוול סטריט. זה לא סביר שההכנסות מפרסום הקשור למשכנתאות לא יתכווצו", אמר מנהל קרן גידור גדולה בארה"ב לבארונ'ס. להערכת המנהל, מספר המפרסמים הקשורים למשכנתאות הולך ופוחת, בד בבד עם הגידול במספר חברות המשכנתאות האמריקאיות שנאלצות לפטר עובדים בעקבות ירידה בהכנסות או לסגור את שעריהן. מאות עסקים קטנים, שעשו שימוש בפרסום מקוון כדי למשוך לקוחות, נמחקו בעקבות משבר הסאבפריים. בנוסף, גם מספר ההקלקות למודעה, לפיו גובה גוגל תשלום מלקוחותיה, הולך ויורד בעקבות המשבר.

עם זאת, אנליסטים אחרים מסרבים להפסיק להאמין ביכולת ההישרדות של גוגל וטוענים כי החברה אינה צפויה להיפגע באורח משמעותי מהמשבר. לדברי ג'ף לינדזי, אנליסט בחברת המחקר ברנסטיין ריסרץ', "במקרה הגרוע ביותר" תזרים המזומנים של גוגל יירד ב-10%, אך מנייתה תמשיך להתקדם בבטחה לעבר חציית רף ה-600 דולר.

מניית גוגל, שרשמה במחצית הראשונה של השנה רווח של 1.9 מיליארד דולר על הכנסות של 7.5 מיליארד דולר, נסקה בסוף השבוע למחיר שיא של 560 דולר על רקע המשך הגידול בנתח של החברה בשוק מנועי החיפוש המקוונים. המחיר הנוכחי של מנייתה משקף לגוגל, שהוקמה לפני תשע שנים בלבד, שווי שוק של 174.8 מיליארד דולר - יותר מהשווי של חברות טכנולוגיה ותיקות דוגמת היולט פקארד, יבמ ואינטל. מחיר מניית גוגל זינק פי יותר מ-6 מאז ההנפקה הראשונה לציבור (IPO) של החברה באוגוסט 2004 אשר בוצעה לפי מחיר של 85 דולר למניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully