וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: עליות על רקע התמתנות הירידות בנאסד"ק - מגזרי הטלקום והביטוח עלו

עפרה שלו

17.9.2001 / 22:01

מגמה מעורבת נרשמה במגזר התעופה ובמגזר יצרניות ציוד הטלקום; וודאפון הוסיפה 6%; נוקיה עלתה ב-7.8%; אייר פראנס נפלה ב-7%; בריטיש איירווייס עלתה ב-6.7%

בורסות אירופה נסגרו בעליות שערים בתום יום מסחר תנודתי. לקראת סיום המסחר באירופה החלו הירידות בנאסד"ק להתמתן, ושלחו את אירופה לסגירה חיובית. לאחר סגירת המסחר במרבית הבורסות באירופה הודיע הבנק המרכזי של אירופה על קיצוץ של 0.5% בריבית.

לפני פתיחת המסחר בארה"ב קיצץ הבנק הפדרלי את הריבית בפעם השמינית מאז תחילת השנה. הבנק קיצץ את הריבית ב-0.5% לרמה של 3%.

מדד הדקס בפרנקפורט עולה ב-3%, הפוטסי בלונדון עלה בשיעור דומה. ה-CAC 40 בפאריס עלה ב-2.7%.

מגמה מעורבת בענף התעופה באירופה על רקע קריסה של מניות התעופה בארה"ב. חברות התעופה האמריקאיות שחידשו היום את המסחר מאבדות קרוב ל-40% מערכן. אייר פראנס נפלה ב-7%; בריטיש איירווייס עלתה ב-6.7% ו-KLM עלתה ב-7.6%.

חברות הביטוח, אשר ירדו מאז פיגוע הטרור על רקע חששות לנזקים חמורים, נסגרו היום בעליות. אליאנץ עלתה ב-6.2%; AXA עלתה ב-6.3%. מניות הבנקים בלונדון רשמו עליות. היום אמר בנק לוידס כי ישכיל להתמודד עם הנזקים הפיננסיים תוצר המתקפה על ארה"ב. מניות לוידס עלו ב-4.8%.

מגמה חיובית נרשמה במגזר הטלקום: דויטשה טלקום ופראנס טלקום עלו ב-6.2%. בלונדון עלתה בריטיש טלקום ב-5.2% וחברת הסלולר הגדולה בעולם, וודאפון, הוסיפה 6%. טלפוניקה הספרדית ירדה ב-0.5% לאחר שהודיעה כי הפסיקה את הדיונים בנוגע לרכישת מפעילת הסלולר הברזילאית CRT.

מניות ציוד הטלקום רשמו מגמה מעורבת. נוקיה עלתה ב-7.8%; אלקטל עלתה ב-3.7%; אריקסון ירדה ב-4.1%. מניות השבבים רשמו ירידות: אינפיניון ירדה ב-5.2%; ARM הולדינגס ירדה ב-4.4%.

מניות הנפט רשמו עליות על רקע ציפיות כי ארה"ב תפתח במתקפת נגד ותחריף את המתיחות באזורים האחראים על תפוקת הנפט. של עלתה ב-4.2%, טוטאל פינה עלתה ב-1.8%.

חברת השירות הציבורי הגרמנית RWE, הודיעה כי תרכוש את החברה האמריקאית American Water Works, תמורת 4.6 מיליארד דולר במזומן, ובנוסף, 3 מיליארד דולר בחובות. המהלך מקנה לחברה הגרמנית דריסת רגל חשובה בשוק המים הגדול בעולם. מניות החברה עלו ב-2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully