וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות שערים בענף הביטוח; ג'נרל אלקטריק יורדת ב-10.1%

עפרה שלו

18.9.2001 / 0:00

AIG, שאמרה כי תרשום הפסד של כ-500 מיליון דולר לפני מס בעקבות הפיגוע, יורדת ב-5%; סיטיגרופ, שהורידה תחזיות לרבעון השלישי, יורדת ב-6.9%

ענף הביטוח רושם ירידות שערים חדות עם חידוש המסחר בוול סטריט. במהלך הימים שקדמו לחידוש המסחר גברו החששות כי חברות הביטוח יספגו נזקים קשים בעקבות מתקפת הטרור על ארה"ב. ג'נרל אלקטריק (סימול GE), שנפלה מוקדם יותר ב-21%, יורדת עתה ב-10.1%.

הפיגוע הקטלני במרכז הסחר העולמי צפוי לגרום לנזק של מיליארדי דולרים לחברות הביטוח. על פי ההערכות האחרונות צפוי היקף ההפסדים להגיע למימדים גדולים אף מזה שנרשם לאחר סופת ההוריקן אנדרו ב-1992, אז שילמו חברות הביטוח יותר מ-19 מיליארד דולר בתביעות פיצויים. ישנם הצופים כי הפסדי חברות הביטוח יגיעו אף ל-30 מיליארד דולר.

AIG (סימול AIG), חברת הביטוח הגדולה בארה"ב, צפויה להיות הנפגעת העיקרית. בשבוע שעבר אמרה החברה כי תרשום בעקבות הפיגוע הפסד של כ-500 מיליון דולר לפני מס. AIG יורדת ב-5%.

ביום שישי הזהירה ג'נרל אלקטריק כי היא צופה שהפיגוע הקטלני יביא לפגיעה בתוצאותיה ברבעון הנוכחי. החברה ציינה כי היא צופה שחברת ביטוחי העובדים שלה, ERC, תרשום הפסדים עצומים כתוצאה מהפיצויים שתשלם בעקבות הפיגוע, הפסדים שישפיעו על תוצאות החברה כולה.

ERC צפויה לרשום הפסדים בהיקף של 600 מיליון דולר, או 400 מיליון דולר לפני מס. בעקבות הפסד צפוי זה קיצצה GE את תחזיות הרווח שלה לרבעון השלישי ב-4 סנט למניה, ל-33 סנט בלבד. התחזית הקודמת היתה לרווח של 37 סנט למניה.

היום אמרה קבוצת הבנקאות הגדולה בעולם, סיטיגרופ (סימול C), כי תוצאות הרבעון השלישי ייפגעו עקב תביעות ביטוח הקשורות בקריסת מגדלי התאומים ועקב ירידה בהכנסות הבנק בשל הפגיעה בכלכלת ארה"ב.

סיטיגרופ, אשר מחזיקה בעסקי ביטוח חיים ורכוש, צופה תשלום של 500 מיליון דולר עבור הרס רכוש, אובדן חיים והפסדים עקב קטיעת פעילויות עסקיות. סיטיגרופ יורדת ב-6.9%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully