וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויש גם כאלה שעולות

נטע יעקבי

17.9.2001 / 21:06

גוברים הביקושים למוצרי חברות המיגון, הסימולציה ושיחות הוועידה המצולמות

האימרה הידועה גורסת שבכל רע יש טוב, וזו גם התמונה המצטיירת היום בשוק המניות. נראה שגם כאשר המצב קשה יש מי שמרוויח, ובמקרה הזה מדובר בחברות האבטחה, חברות המספקות שירותי סימולציה וגם כאלו המספקות שירותי שיחות ועידה מצולמות.

התקפת הטרור שהפתיעה את האמריקאים חידדה את הצורך להגן על אינטרסים אמריקאיים מקומיים ובחו"ל, מה שצפוי להגביר את הביקושים למוצרי אבטחה, הן על ידי גורמים פרטיים והן על ידי גורמים ממשלתיים. הביקוש הממשלתי הוא חשוב במיוחד, שכן שלא כמו הסקטור העסקי, הוא אינו פגיע לתנודות השוק, ובמיוחד עכשיו, כאשר סוגיית הביטחון עלתה לראש סדר העדיפויות, תקציבים שמנים צפויים להיות מופנים לכיוון זה.

ואכן, דווקא ביום משוגע שכזה, כשם שהירידות חדות כך גם העליות. כך, למשל, מניית חברת אי.סי.טי.אס (ICTS), המאבטחת טיסות ושדות תעופה, מזנקת היום ב-112%. החברה עשויה לגרוף הכנסות נאות באמצעות החברה הבת שלה Huntleigh USA, המספקת אנשי אבטחה למספר נקודות בדיקה של יונייטד איירליינס, חברת התעופה הפנימית השנייה בגודלה בארה"ב.

גם מניית מגל (MAGS) העפילה במהלך היום לזינוק של 100%. החברה, המספקת מערכות אבטחה היקפיות לאיתור וזיהוי חדירות לא חוקיות למתחמים כגון שדות תעופה, פועלת גם היא בתחום החם ביותר היום.

בין החברות הפונות לתחום הצבאי-ממשלתי, ניתן למצוא שלוש חברות ישראליות. בי.וי.אר מערכות מתמחה בפיתוח וייצור סימולטורים ומערכות לאימון, תחקור והדרכה של קרבות אוויר, ים ויבשה. מניית החברה רשמה במהלך היום עלייה של כ-22%. מניית חברת ראדא (סימול RADIF), המייצרת תחנות קרקעיות מתקדמות לתחקור קרבות אוויר, עלתה אף היא ב-4%.

חברת אלביט מערכות נהנתה עוד לפני המשבר מעלייה בהזמנות שנבעו מהחרפת המצב במזה"ת, כעת יצרה התקפת הטרור בארה"ב פתח נוסף להרחבת ההכנסות. מניית החברה הוסיפה היום 10%.

סקטור נוסף, שנהנה מהבהלה סביב טיסות ושדות תעופה, הוא סקטור החברות המספקות שירותי שיחות ועידה מצולמות. מניות חברת פוליקום (PLCM) למשל, קפצו ב-37%, לאחר שאנליסטים העריכו כי כעת ארגונים גדולים יעדיפו לנהל שיחות ועידה במקום לנסוע ממש לפגישה. מניית חברת רדוויז'ן הפועלת אף היא בתחום שיחות הוועידה המצולמות רשמה עלייה צנועה למדי של 3.7%.

הערכות סבירות יותר גורסות כי בסופו של דבר אורח החיים ישוב לקדמותו, אך במהלך החודשים הקרובים הנסיעה ממקום למקום תהיה בלתי נוחה ומסורבלת ולכן תגבר ההעדפה לאמצעים כגון שיחות הוועידה המצולמות. גם העלייה במחירי הדלק והקיצוצים הנרחבים בתקציבי הנסיעות יתרמו לעליית הפופולריות שבשימוש באמצעים אלו. בבית ההשקעות דיין וויטר העריכו עד לאחרונה כי שוק שיחות הוועידה המצולמות יצמח ב-20%-25% בטווח הארוך. כעת הם מנסחים הערכה מחודשת, ככל הנראה גבוהה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully