וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות תקנות החירום של ה-SEC: כ-25 חברות הצהירו על כוונה לרכישה חוזרת של מניות

נטע יעקבי

17.9.2001 / 22:52

רשות ני"ע האמריקאית הכריזה על תקנת חירום למשך ארבעה ימי מסחר המאפשרת לחברות לבצע רכישה חוזרת של מניותיהן כצעד בונה אמון אצל המשקיעים. ההצהרות אינן מחייבות את החברות לבצען

מספר גדל והולך של חברות בוול סטריט החליט לנצל את תקנת החירום החדשה של ה-SEC, המאפשרת רכישה חוזרת של מניות, והנמצאת בתוקף לארבעה ימי עסקים בלבד. מטרת התקנה היא לאפשר לחברות לרכוש מחדש את מניותיהן כצעד שישדר אמון למשקיעים ואשר יסייע למנוע קריסה בשוק המניות.

כ-25 החברות אשר הצהירו על כוונתן לרכוש את מניותיהן עשו זאת או באמצעות קביעת יעד של מספר מניות או על פי שווי כספי. בין הראשונות שניצלו את התקנה היה ניתן למצוא את ג'נרל אלקטריק , שהודיעה עוד לפני פתיחת המסחר על כוונתה לבצע רכישה חוזרת של מניותיה. בג'נרל אלקטריק נימקו את ההחלטה בכך שהיא מבטאת את אמון ההנהלה בחברה לטווח הארוך. הנהלת החברה אישרה רכישה חוזרת של מניות בשווי 2.8 מיליארד דולר.

עוד הודיעה היום אינטל כי תגדיל את היקף הרכישה מחדש שלה ב-300 מיליון מניות. ספקית האינטרנט אקאמי (סימול AKAM) הודיעה היום גם היא כי תרכוש מחדש מניות בשווי של 20 מיליון דולר. מנכ"ל החברה, הישראלי דניאל לוין, נהרג בהתקפת הטרור על מרכז הסחר העולמי בשבוע שעבר.

אתמול הודיעו על רכישה חוזרת חברת המחשבים BEA סיסטמס (סימול BEAS), וספקית מערכות לניהול קשרי לקוחות סיבל (סימול SEBL). יצרנית ציוד התקשורת סיסקו ובית ההשקעות פליט בוסטון פייננשל קורפ (סימול FBF) הודיעו על רכישה חוזרת כבר בשבוע הקודם.

ABM אינדסטריס (סימול ABM), חברת האחזקות אשר החכירה את מגדלי התאומים, הודיעה אף היא על רכישה חוזרת של מיליון ממניותיה.

החברות הישראליות לא נשארו מחוץ למשחק, וגם החברות קמטק ו-ITXC (איי.טי.אקס.סי) הודיעו על כוונות רכישה של מניות בגובה של 3 מיליון דולר ו-10 מיליון דולר בהתאמה.

אלא שחשוב לזכור שאין שום דבר מחייב בהודעות שפורסמו. ההודעות הן בסך הכל הצהרת כוונות, ואינן מחייבות את החברות לבצען, כפי שהדגישו באמת חלק מהן בפרסומים. מטרתם העיקרית של הפרסומים היא לשדר ביטחון למשקיעים.

לכן, על רקע זה, בולטת הודעתה של ענקית המדיה דיסני (DIS), לפיה מכרה אג"ח בשווי 1 מיליארד דולר לבית ההשקעות גולדמן סאקס, בצעד שנועד לאפשר לה להוציא אל הפועל את תוכנית הרכישה החוזרת של 385 מיליון מניות. דיסני היא החברה היחידה עד כה שנקטה בצעד ממשי על מנת להוציא אל הפועל תוכנית רכישה חוזרת של מניות.

תקנות החירום הן חלק משורת צעדים שננקטו על מנת למנוע את קריסת שוק המניות, בעקבות התקפת הטרור על מרכז הסחר העולמי. למרות זאת, נראה שצעדים אלו לא עזרו לרומם את רוחם של המשקיעים, גם לא כאשר רכישת מניות הוצגה כצעד פטריוטי וכהתנגדות לטרור. עוד לא ניתן לדעת כמה מהצהרות כוונות הרכישות אכן יבוצעו, ובינתיים ממשיכים המדדים המובילים לצנוח כאשר שניהם מתקרבים לרמותיהם הנמוכות ביותר מאז סוף שנת 1998.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully