וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: אופטימיות בשווקים בעקבות הורדות הריבית; טוקיו עלתה ב-1.85% בהובלת מניות היצואניות

יהודה שויצר

18.9.2001 / 10:12

ציפייה כי הורדות הריבית האגרסיוויות, באירופה ובארה"ב, יובילו להתאוששות; בדרום קוריאה מדד הקוספי רשם עלייה של 3.45%; יאהו זינקה ב-9%, אורקל יפאן בכ-8%

אם לשפוט על פי המתרחש בשווקי אסיה כמנבא לבאות במסחר בוול סטריט - יש מקום לאופטימיות. עליות שערים חדות נרשמו המדדים המובילים באזור על רקע הציפייה כי הורדות הריבית האגרסיוויות, באירופה ובארה"ב, יובילו להתאוששות בצריכה הפרטית ולהתחזקות המכירות של היצואניות הגדולות.

הניקיי בטוקיו, שאיבד גובה במהלך השבוע, נסגר בעלייה של 1.85%. במהלך המסחר זינק המדד אף ביותר מ-4%, אך נסוג לקראת תום המסחר על רקע מימושים. בדרום קוריאה האופטימיות חגגה ומניות השבבים הובילו את מדד הקוספי לעלייה של 3.45%.

מורידים ריבית

על מנת למנוע קריסה מוחלטת בשוקי ההון בארה"ב הודיע הבנק הפדרלי על קיצוץ ריבית, בפעם השמינית מאז תחילת השנה עוד בטרם נפתח המסחר בוול סטריט. שיעור הריבית קוצץ ב-0.5% ל-3%. הבנק המרכזי של אירופה הלך בעקבותיו של הבנק הפדרלי והוריד במפתיע את הריבית בשיעור של 0.5%, במטרה לחזק את הביטחון על רקע מתקפת הטרור על ארה"ב. שיעור הריבית החדש בגוש היורו עומד על 3.75%.

הורדות הריבית המפתיעות הובילו להתאוששות ביצואניות הגדולות בטוקיו. סוני, ענקית האלקטרוניקה המייצאת כרבע מתוצרתה לשוק האמריקאי, עלתה ב-1.2%. שארפ רשמה עלייה של 3.9% וענקית השבבים NEC סיימה בעלייה של כ-2%.

אורקל יפאן זינקה בקרוב ל-8%, לאחר שאורקל העולמית איששה את תחזיות הרווח לרבעון. החברה צופה כעת כי תעמוד בתחזיות לרווח של 11 סנט למניה.

ענקית האינטרנט יאהו הודיעה כי תרכוש כ-5 מיליון מניות של עצמה מידי אחד הגופים הראשונים שהשקיע בה - בנק ההשקעות היפאני סופטבנק. המניות מהוות כמעט 1% מההון של יאהו. יאהו תשלם בעבור המניות האלה 55 מיליון דולר. יאהו יפאן עלתה ב-9%. סופטבנק, שנותרה עדיין בעלת המניות הגדולה ביותר ביאהו ומחזיקה בכ-20% מהונה, עלתה ב-9.3%.

מניות הטלקום התחזקו בשיעורים חדים. NTT עלתה ב-4% ומניות NTT דוקומו, חברת הסלולר, עלו ב-6.5%.

התאוששות בדרום קוריאה

בדרום קוריאה זינק מדד הקוספי ב-3.45%, לאחר שהממשלה הודיעה כי תזרים לשוק ההון 5.2 מיליארד דולר. הודעה הצליחה לחלץ את המדד מהשפל בו הוא שרוי. המדד נסחר כעת ברמות שפל של 34 חודשים.

מניות השבבים נתנו את הטון ביום המסחר. הייניקס סמיקונדקטור זינקה ב-14% וסמסונג אלקטרוניקס, יצרנית שבבי הזיכרון המובילה בעולם, עלתה ב-1.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully