וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרור מסוג חדש: רשויות בעולם חוקרות האם טרוריסטים סחרו ב"שורט" במניות חברות שנפגעו מהפיגוע

יהודה שויצר

18.9.2001 / 12:03

מסחר הגבוה פי 25 נרשם באופציות PUT של מורגן סטנלי יממה לפני הפיגוע; המסחר באופציות PUT של אמריקן איירלייס היה גבוה פי 5

רשויות ניירות ערך בארה"ב, יפאן גרמניה והונג קונג חוקרות האם טרוריסטים גרפו רווחים דרך השקעות באופציות PUT בחברות שנפגעו באופן ישיר מהמתקפה ההרסנית. מדיווח עדכני עולה כי המסחר באופציות PUT, שמהמרות כי מחיר המניה יצנח, במניות מורגן סטנלי ואמריקן אירליינס היה בשיעור חד מהרגיל.

אופציות PUT של מורגן סטנלי, שמשרדיו אכלסו 22 קומות ממרכז הסחר העולמי, נסחרו במחזורים הגבוהים בין פי 12-25 מהמחזור הרגיל יום לפני הפיגוע הרצחני. גם המסחר באפציות PUT במניות חברות התעופה אמריקן איירליינס ויונייטד איירליינס היה ער מהרגיל בימים שקדמו למתקפה.

כפי שכבר דווח ב-TheMarker.com, ממשלת גרמניה הודיעה לפני מספר ימים כי החלה לבחון מספר פוזיציות שורט אשר התרחשו לפני ואחרי התקפת הטרור ואשר עשויות להיות מקושרות לאוסאמה בן לאדן. "אנו מבצעים בדיקות סטנדרטיות", אמרה דוברת המוסד הגרמני המנהל את החקירה לאתר "הפייננשל טיימס".

יממה לפני החטיפה נרשם מסחר ער מאוד בפוזיציות שורט על אמריקן איירלייס. הסוחרים הימרו כי מניות אמריקן איירליינס יצנחו אל מתחת למחיר של 30 דולר עד לתאריך ה-20 באוקטובר. שווי החוזים על פוזיציית השורט האמיר ל-1.6 מיליון דולר.

הרגולטור חוקר

הרגולטור החל בחקירה מבלי שקיבל מידע חיצוני על העסקות המוזרות. הרגולטור אינו בוחן סקטור ספציפי ומחכה ל"מידע נוסף אשר יתגלה בימים ובשבועות הקרובים". החקירה של ממשלת גרמניה מגיעה לאחר חקירה דומה שהחלה לנהל ממשלת יפאן, כפי שדווח ב-TheMarker.com ביום שישי האחרון. סוכנות המעקב על המסחר במניות ביפאן גילתה מספר עסקות שעשויות להיות קשורות לטרוריסט המולטי מיליונר אוסאמה בן לאדן.

לפי דיווח רויטרס, סוכנות המעקב על מסחר במניות ביפאן דיווחה כי זיהתה מספר עסקות שהתרחשו לפני ואחרי התקפת הטרור בארה"ב אשר נשאו רווח עצום עקב ירידה במחירי המניות. הסוכנות מסרה כי העסקות, שבוצעו בבורסות טוקיו ואוסאקה, עוררו את חשדה, ופקידים יפאנים ואמריקאים בוחנים את האפשרות שהמשקיע מאחוריהן הוא בן לאדן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully