וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד המחירים לצרכן בגוש היורו ללא שינוי - האינפלציה ברמה של 2.7%

יהודה שויצר

18.9.2001 / 13:38

האינפלציה בגוש היורו נשארת מרוסנת כבר שלושה חודשים ברציפות, אך עדיין רחוקה מהיעד שהציב הבנק המרכזי של אירופה, של 2% בלבד

מדד המחירים לצרכן בגוש היורו נותר ללא שינוי בחודש אוגוסט. מנתונים שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה באיחוד האירופי, היורוסטאט, עולה כי האינפלציה השנתית בגוש היורו עומדת כעת ברמה של 2.7%.

האינפלציה בגוש היורו נשארת מרוסנת כבר שלושה חודשים ברציפות, אך עדיין רחוקה מהיעד שהציב הבנק המרכזי של אירופה, של 2% בלבד.

מדד הליבה, בנטרול השפעת מחירי האנרגיה, המזון האלכוהול והטבק נותר אף הוא ללא שינוי. מדד הליבה עלה במהלך השנה האחרונה ב-2.6%. הבנק המרכזי של אירופה הלך בעקבותיו של הבנק הפדרלי, והוריד במפתיע אתמול את הריבית בשיעור של 0.5%, במטרה לחזק את הביטחון על רקע מתקפת הטרור על ארה"ב. שיעור הריבית החדש עומד על 3.75%. הורדת הריבית נועדה על מנת לעודד את ביטחון הצרכנים ולגרום לעלייה בצריכה הפרטית. הורדת הריבית עלולה אף להוביל לעלייה מחודשת של האינפלציה בחודש הנוכחי.

הבנק המרכזי של אירופה אמר בשיחת הוועידה בה התקבלה ההחלטה להוריד את הריבית, כי "המאורעות האחרונים בארה"ב צפויים להשפיע לרעה על הביטחון בגוש היורו, ולגרום לירידה בתחזית הצמיחה המקומית לטווח הקרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully