וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק האג"ח: בעקבות הורדת הריבית נרשמו ירידות בפעם הראשונה מאז פיגוע הטרור

עפרה שלו

17.9.2001 / 22:37

האטרקטיוויות של האג"ח ירדה גם לנוכח ציפייה כי ממשלת ארה"ב תגדיל את היקף ההלוואות במטרה לממן תוכניות סיוע ולהגדיל את השקעות ההון בצבא

בשוק האג"ח בארה"ב נרשמו ירידות בפעם הראשונה מאז הפיגוע הקטלני, על רקע הורדות הריבית. הבנק הפדרלי הוריד היום את הריבית ב-0.5% לשיעור של 3%. הורדת הריבית, השמינית במספרה מאז תחילת השנה, התבצעה במפתיע עוד בטרם התחדש המסחר בוול סטריט, על רקע חששות כי הירידות יגיעו אף ל-10%. הבנק המרכזי של אירופה נקט בצעד דומה מספר שעות מאוחר יותר, והוריד את שיעור הריבית ב-0.5% ל-3.75%.

הביקוש לאג"ח, הנכס שנחשב לבטוח ביותר, גדל במהלך השבוע שחלף. היום, עם פתיחת שוקי המניות בפעם הראשונה מאז מתקפת הטרור על ארה"ב, ירדה האטרקטיוויות של האג"ח על רקע הורדת הריבית וציפייה כי ממשלת ארה"ב תגדיל את היקף ההלוואות במטרה לממן תוכניות סיוע ולהגדיל את השקעות ההון בצבא.

האג"ח בעלת תשואה של 5% שפרעונה ב-2011 נפלה ב-0.44%. אג"ח לשלושים שנה ירדה ב-0.88%. אחד הגורמים הנוספים לירידה במחירי האג"ח הוא מכירה של אג"ח ל-30 שנה ע"י חברות ביטוח, במטרה לכסות על חלק מהנזקים הכספיים שנגרמו להן בעקבות פיגוע הטרור. לפי הערכות, עשוי הנזק של חברות הביטוח להגיע ל-30 מיליארד דולר.

מאז יום שלישי החלו בנקים מרכזיים ברחבי העולם להזרים מזומנים למערכות הבנקאות, במטרה לייצב את השווקים הפיננסיים. ביום שישי הוסיף הבנק הפדרלי 81.25 מיליארד דולר ביתרות זמניות למערכת הבנקאות, ההוספה הגדולה ביותר שהתבצעה בפעולה בודדת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully