וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מניות חברות התעופה רושמות עליות חדות

יהודה שויצר

18.9.2001 / 16:45

מניות AMR, החברה האם של אמריקן אירליינס, עולה ב-10%; אמריקן אקספרס יורדת ב-3.5% בעקבות אזהרת רווח

תסריט הבלהות של הפסימיים שבאנליסטים בוול סטריט, כי הנאסד"ק עוד יצנח אל מתחת לרף 1,500 הנקודות השנה, עלול להתמשש לנוכח האירועים האחרונים. הנאסד"ק, שצנח אתמול ב- ב-6.8%, מתאושש קלות ב-0.1%. מדד הדאו ג'ונס שרשם ירידה חדה של 7.1%, מאבד כעת 0.1%.

מוקדם יותר היום נמסר כי מדד המחירים לצרכן בארה"ב עלה בחודש אוגוסט בשיעור של 0.1%. מנתונים שפירסם משרד העבודה האמריקאי עולה כי עלייה במחירי שירותי הרפואה והדיור הובילו לעלייה הנוכחית. בחודש יולי ירד המדד ב-0.3%. העלייה במדד היתה נמוכה מהתחזיות לעלייה של 0.2%. מדד הליבה, המנטרל את השפעת מחירי האנרגיה והמזון, עלה בשיעור של 0.2%.

אורקל (סימול ORCL) צפויה לעמוד בתחזיות הרווח של האנליסטים לרבעון הכספים השני של השנה, למרות שההתקפות נגד ארה"ב בשבוע עבר פגעו בביקוש למוצריה, שהיה חלש עוד לפני כן נוכח ההאטה בכלכלה. החברה, שציינה כי הכנסותיה יפלו משיעור ההכנסות בתקופה המקבילה ב-2000, יורדת ב-2.5%.

ירידות שערים חדות במניות הפיננסים לאחר שחברת אמריקן אקספרס (סימול AXP), הודיעה אמש לאחר המסחר כי לא תעמוד ביעדים הפיננסיים לרבעון השלישי. החברה הוסיפה כי משרדיה, שהיו ממוקמים בסמוך למרכז הסחר העולמי אינם צפויים להיפתח במהלך החודשים הקרובים. הקונצנזוס בשווקים הוא כי במהלך השבועות הקרובים תתארך הרשימה של חברות שיודיעו על החמצת תחזיות צפויה, עקב פיגועי הטרור. אמריקן אקספרס יורדת ב-3.5%.

הכרזה זו של אמריקן אקספרס מצטרפת להכרזה קודמת של קבוצת הבנקאות הגדולה בעולם, סיטיגרופ (סימול C), שאמרה אתמול כי תוצאות הרבעון השלישי ייפגעו עקב הוצאות ביטוח על הרס מגדלי התאומים ועקב ירידה בהכנסות הבנק בשל הפגיעה בכלכלת ארה"ב. סיטיגרופ יורדת ב-1.3%.

מניות חברות התעופה, שקרסו ביום המסחר אתמול, מתאוששות ביום המסחר הנוכחי. מניות AMR (סימול AMR), החברה האם של אמריקן אירליינס, עולה ב-10%. אתמול צנחה המניה ב-40%. יונייטד אירליינס (סימול UAL) עולה ב-6.5% וקונטיננטל (סימול CAL), שצללה אתמול ביותר מ-50%, עולה ב-2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully