וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות

שירלי יום טוב

25.9.2007 / 22:49

מיקרוסופט ואפל דחפו את נאסד"ק לעלייה של 0.6% סרגון עלתה ב-5.5% והשלימה זינוק של 15% ביומיים

עליות במניותיהן של מיקרוסופט, יאהו ואפל דחפו הערב את מניות הטכנולוגיה ליום של עליות בעוד שאר השוק נאבק לטפס למעלה על רקע נתוני מקרו מאכזבים. מדד נאסד"ק נעל בעלייה של 0.6% לרמה של 2,683 נקודות ודאו ג'ונס הוסיף 0.2% לרמה של 13,785 נקודות.

כלכלת ארה"ב ממשיכה להיות במרכז תשומת הלב והחשש מגלישת ארה"ב למיתון או מהאטה משמעותית מוסיף לתת את הטון. היום היו במרכז זירת המסחר הודעות שליליות מכיוונן של שתי רשתות קמעוניות, שהצטרפו לנתוני מקרו לא מעודדים. רשת Target ורשת Lowe's - רשתות ענק בארה"ב - קיצצו את תחזית המכירות לחודש ספטמבר - ברשת Lowe's אף רמזו על שחיקה ברווח הנקי לשנה כולה.

נתוני המכירות של בתים קיימים בארה"ב המשיכו להצביע על האטה לקצב מכירות של 5.5 מיליון בתים באוגוסט, לעומת מכירות של 5.75 מיליון בתים שנרשמו ביולי. על רקע האטה מתמשכת בשוק הדיור האמריקאי, ההערכות הן כי המכירות ירדו ב-8.6% בשנת 2007.

מדד ביטחון הצרכנים ירד במפתיע לרמה של 99.8 נקודות בעוד שהצפי היה לרמה של 104 נקודות.

נגיד הבנק הפדרלי האמריקאי, בן ברננקי, בחר בשבוע שעבר להוריד את הריבית ב-0.5% כדי לתמוך בכלכלה האמריקאית ולאושש אותה ממשבר האשראי הפוקד אותה בחודשים האחרונים. הורדת הריבית נועדה לסייע במניעת גלישת המשק למיתון, אך השימוש בכלי המוניטרי הזה מוגבל בעת הנוכחית, מכיוון שעדיין קיים חשש מעלייה בקצב האינפלציה בארה"ב - מגמה התומכת דווקא בהעלאת הריבית.

את האינפלציה אפשר לראות גם בהיחלשות הדולר - דורון צור, מנכ"ל קומפס קרנות, נאמנות ציין כי מאז 2002 הדולר איבד בממוצע 28% אל מול סל המטבעות העולמי. לעומת זאת, מדד CRB, המודד את מחיריהן של סחורות מובילות, ובראשן נפט, עלה באותן שנים יותר מפי שניים - מרמה של כ-200 נקודות ל-440 נקודות. המשמעות היא שהדולר איבד בתוך חמש שנים 55% מכוח הקנייה שלו, במונחי סחורות. במונחים כלכליים, אובדן כוח קנייה של מטבע - זו בדיוק המשמעות של אינפלציה.

בינתיים מבשרים כלכלני גולדמן סאקס - בנק ההשקעות הגדול ביותר לפי שווי שוק, והרווחי ביותר - כי "משבר האשראי החמור ביותר מאז 1998 הולך ומתפוגג, אנחנו קרובים לתחתית כעת", כך ציין בריאיון סמנכ"ל הכספים של הבנק, דיוויד ויניאר.

מניית מיקרוסופט, חברת התוכנה הגדולה בעולם, הגיבה בעלייה של כ-1.7% לידיעות לידיעות על כך שהחברה מנהלת שיחות לגבי השקעה באתר הרשתות החברתיות פייסבוק (Facebook) לפי שווי של לפחות 10 מיליארד דולר, כך דיווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל. המגעים עשויים לבשר על מאבק ענקים בין מיקרוסופט לבין גוגל, אשר אף היא הביעה עניין בהשקעה אפשרית בפייסבוק, אמרו מקורות לג'ורנל.

עוד מבית היוצר של מיקרוסופט, ההשקה המדוברת של משחק הפעולה Halo 3 על קונסולת המשחקים Xbox360. גיימרים נלהבים התקבצו אמש מול חנויות המחשבים בעולם, והמתינו להשקתו של המשחק, שמיקרוסופט מקווה שיסייע לה להרחיב את הפער בינה לבין סוני בקרב שמנהלות השתיים בתעשיית הקונסולות.

שני משחקי Halo הראשונים מכרו יחדיו 15 מיליון עותקים, ומיצבו את מעמדה של מיקרוסופט כשחקנית רצינית בתעשיית המשחקים, שנשלטה עד אז על ידי קונסולת PlayStation 2 של סוני. כעת מקווה החברה שהכותר החדש יעשה עבודה דומה גם עבור הקונסולה החדשה שלה.

בין הישראליות המשיכה לבלוט מניית סרגון עם זינוק של 5.5% במחזור גבוה. אתמול קפצה המניה בכ-9% כך שהיא משלימה זינוק של כ-290% מתחילת השנה. החברה, ספקית פתרונות תקשורת בקצב גבוה לרשתות אלחוטיות, הודיעה אתמול על השקת FibeAir IP-MAX2, פלטפורמת את'רנט אלחוטית חדשה שאמורה להיות "הדבר הבא" בכל הקשור בפתרונות להרחבת קיבולת התעבורה ברשתות סלולריות.

מניית ענקית הבילינג והתוכנות לניהול קשרי לקוחות (CRM),אמדוקס, עלתה ב-1.9% לאחר שהודיעה על חוזה חדש עם TV Cabo, ספקית הכבלים הגדולה בפורטוגל. היקפו מוערך בכמה מיליוני דולרים. הפלטפורמה תאפשר לספקית הפורטוגלית להשיק חבילות Multi-play, לרבות שירותי קול על גבי האינטרנט.

חברת אופטיבייס הודיעה על חוזה חדש בתחום ה-IPTV עם בסיס הדרכה של צבא ארה"ב, והמניה עלתה ב-0.6%.

גם אלדין דיווחה על חוזה חדש, לפיו תספק מפתחות אבטחה מסוג eToken עבור חברת הסלולר הצרפתית וירג'ין מובייל, אבל המניה נותרה כמעט בלא שינוי.

עוד בלטו: צ’ק פוינט עלתה ב-3% והשלימה עלייה של כ-10% בחודש וחצי; אלווריון עלתה ב-1.9% וקומטאץ’ הוסיפה 3.2% למחיר הנושק ל-2 דולרים כך שהיא מתקנת חלקית ירידה חדה בחודשיים האחרונים. במחצית יולי - אז החל משבר הסאבפריים בשווקים - היא כבר היתה ברמה של 2.5 דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully