וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד המעו"ף מרוחק ב-3% משיא

טל לוי

26.9.2007 / 8:42

בנק הפועלים: בטווח הקצר רמת הסיכונים בבורסה עדיין גבוהה, נוכח החשש מפני המשך הזעזועים בשוקי העולם

שבוע מסחר חיובי עבר על המשקיעים בתל אביב, כאשר מדד המעו"ף מרוחק כעת רק 3% מרמת השיא שרשם ביולי. הסיבות המיידיות לעליות הן הפחתת ריבית בשיעור גבוה של 0.5% בארה"ב יחד עם הותרת הריבית ללא שינוי בישראל.

ואולם, בבנק סבורים כי "בטווח הקצר רמת הסיכונים בבורסה עדיין גבוהה, וזאת נוכח החשש מפני המשך הזעזועים בשוקי העולם על רקע משבר הסאבפריים, והחשש מפני פגיעה בכלכלה הגלובלית".

לעומת זאת סבורים בהפועלים, כי המגמה החיובית תחזור בטווח הבינוני לאור הנתונים הכלכליים הטובים של ישראל. "בסך הכל מתקבלת תמונה אופטימית על שוק ההון בטווח הבינוני והארוך".

למי שמעוניין להמשיך ולהשקיע במניות, ממליצים בבנק הפועלים להתמקד במניות Large Cap, מניות בעלות מדיניות חלוקת דיווידנד ברורה, ובסקטורים דפנסיווים. בבנק הפועלים לא כותבים לאלו מניות בדיוק הם מתכוונים.

מי שמעוניין לשמור על דרגת סיכון נמוכה יותר, ממליצים לו בבנק הפועלים לצמצם את האחזקה במניות מן השורה השנייה והשלישית (Small cap) המאופיינות ברמת תנודתיות גבוהה.

בשוק הסולידי, מפסיקים בבנק הפועלים את המלצתם ארוכת החודשים על המק"מ לטובת השקעה באיגרות חוב מסוג גילון, המספקות תשואה גבוהה ב-0.3% לעומת המק"מ. בבנק מעריכים שבשבעת החודשים הקרובים (ספטמבר-מארס) אנו צפויים לסביבת מדדים נמוכים ואף שליליים. לפיכך, השקעה באיגרות חוב צמודות מדד אינה מומלצת.

בבנק ממליצים על השקעה באיגרות חוב צמודות לטווח בינוני וקצר לאור נתוני מקרו חיוביים בישראל, פעילות במסגרת עושי השוק באיגרות חוב שעשויה להגביר פעילות משקיעים זרים, ופער תשואה גבוה (1.5%) לעומת האיגרות המקבילות בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully