וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל החל בנסיגה משטחי A בג'נין ויריחו

הארץ

18.9.2001 / 22:22

תקריות אלימות בודדות בשטחים; הצהרת ערפאת באה לאחר פגישה עם עמרי שרון ואבי גיל

מאת אלוף בן , עמוס הראל ושירות "הארץ"

צה"ל החל הערב בנסיגה משטחי A סביב הערים ג'נין ויריחו, בעקבות הכרזת ערפאת על הפסקת האש והשקט היחסי בשטחים מהבוקר. שר הביטחון בנימין בן אליעזר אף הנחה את צה"ל להפסיק את כל הפעילות היזומה בשטחים, נגד הרשות הפלשתינית והארגונים השונים. יו"ר הרשות הפלשתינית, יאסר ערפאת, הודיע היום, כי הורה לכל כוחותיו לשמור על הפסקת אש מלאה עם ישראל - גם בתגובה לתקיפות צה"ל.

דובר צה"ל אמר כי הנחיות שר הביטחון נועדו "להעמיד במבחן את יישום הצהרת ערפאת על הפסקת האש והן ביטוי לכוונת ישראל למצות כל סיכוי אפשרי להפסקת האלימות". בשטחים נשמר היום שקט יחסי. בין התקריות הבודדות שהיו - יריות ליד רפיח, ירי פלשתינאים לעבר מתנחלים בכיכר גרוס בחברון, ורימון שהושלך לעבר כוח צה"ל בעיר. לא היו נפגעים.

בנאומו היום לכבוד ראש השנה היהודי קרא ערפאת לישראל לחזור לשולחן הדיונים. שר החוץ הגרמני, יושקה פישר, אמר היום כי הוא מקבל בברכה את הודעת ערפאת. "אנחנו רואים זאת כהודעה חשובה", אמר פישר. פישר הוסיף כי בעקבות הודעת ערפאת שוחח בטלפון עם ראש הממשלה אריאל שרון. "שרון אמר לי כי הוא מתייחס להצהרת ערפאת ברצינות רבה, ובכוונתו לבחון אותה", אמר.

סוכנויות הידיעות מוסרות היום כי הצהרת ערפאת באה לאחר שנפגש שלשום בעזה עם בנו של ראש הממשלה, עמרי שרון, ועם מנכ"ל משרד החוץ, אבי גיל. השניים הבהירו לערפאת את כוונת שרון להורות לצה"ל להפסיק את הפעולות היזומות בשטחים, בעקבות הפסקת אש בת 48 שעות. שר החוץ פרס ממשיך בהכנות לפגישתו עם ערפאת, במטרה לקיימה ביום חמישי, אם הפסקת אש מוחלטת תישמר עד אז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully