וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות

אלי שיצר

26.9.2007 / 23:27

סיום השביתה במפעלי ג'נרל מוטורס דחף את וול סטריט לעליות: מדד נאסד"ק הוסיף 0.6%, מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.7%

המסחר בוול סטריט נחתם היום בעליות שערים על רקע סיום השביתה במפעלי ג'נרל מוטורס. מדד נאסד"ק הוסיף 0.6% ל-2,699 נקודות, מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.7% ל-13,878 נקודות ומדד S&P500 טיפס ב-0.5% ל-1,525 נקודות.

בגזרת המקרו, התקבלה עדות נוספת להאטה בכלכלת ארה"ב. ההזמנות למוצרים בני קיימא נפלו בשיעור של 4.9% בחודש אוגוסט. כך דיווח היום משרד המסחר האמריקאי. שיעור זה הוא מעבר לתחזיות האנליסטים, שציפו לירידה מתונה יותר בגובה 4% לאחר עלייה של 6.1% בחודש יולי.

מדובר בירידה החדה ביותר מזה שבעה חודשים. עם זאת, להוציא את ההזמנות מענף התחבורה, שנפלו ב-11.2%, הסתכמה הירידה בהזמנות לסחורות בנות קיימא ב-1.8% בלבד לאחר עלייה של 3.4% ביולי.

איתות חיובי נוסף הגיע היום מכיוון שוק הסחורות. המלאי הגולמי בארה"ב גדל לראשונה זה חמישה שבועות, אולם מחיר הנפט בניו יורק שכבר ירד במהלך המסחר אל מתחת לרף ה-80 דולר, נחתם לבסוף מעל לרמה של 80 דולר לחבית. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בנובמבר נסגרו במחיר של 80.3 דולר לחבית, עלייה של 77 סנט, בבורסת הסחורות של ניו יורק.

סימן לסיומו של המשבר, לפחות בוול סטריט, אולי מגיע היום מכיוונו של מדד התנודתיות (VIX) בבורסת האופציות של שיקגו. המדד ירד לשפל של יותר מחודשיים לרמה של 17.5 נקודות על רקע הערכות כי הורדות ריבית נוספות שיבצע הבנק הפדרלי יסייעו למנוע מכלכלת ארה"ב לשקוע במיתון. מדד VIX ידוע גם בכינויו "מדד הפחד" שכן הוא מספק אינדיקציה מסוימת לגבי עוצמת הפחד של המשקיעים בוול סטריט.

מניית ג’נרל מוטורס זינקה ב-9.5% והשלימה זינוק של מעל 20% בעשרת ימים המסחר האחרונים לאחר שעובדיה של ענקית הרכב הודיעו כי הגיעו עם הנהלת החברה להסכם זמני על חזרה לעבודה. איגוד עובדי הרכב (UAW), הגיע להסכמה עם הנהלת החברה על חוזה עבודה חדש. זאת, לאחר שבימים האחרונים נקלע המו"מ בין הצדדים למבוי סתום, בשל מחלוקת בנושא הביטוח הפנסיוני של העובדים בארה"ב.

ענקית הקמעונות המקוונת אמזון איבדה 0.1% למרות שהשיקה אתמול את חנות המוסיקה המקוונת שלה, שצפויה להתחרות ב-iTunes של אפל. החנות, אמזון MP3, משווקת שירים במחירים זולים יותר לעומת iTunes, ועם פחות מגבלות.

בינתיים, iTunes היא השליטה הברורה של שוק המוסיקה המקוון, עם 70% מהשוק, לפי נתוני חברת המחקר NPD - אך היא לא פועלת בחלל ריק, ואמזון צפויה להיתקל גם במתחרות אחרות. בכל מקרה, התגברות התחרות מהווה בשורה טובה לצרכנים.

מניית מיקרוסופט, שמדשדשת לאחרונה, איבדה 0.2% למרות ההשקה המדוברת שלשום של משחק הפעולה Halo 3 על קונסולת המשחקים Xbox360. מיקרוסופט מקווה למכור משחקים בשווי העולה על 140 מיליון דולר ב-24 השעות הראשונות לשיווק המשחק.

מיקרוסופט מקווה שמשחק האלו 3 יעלה את מכירות קונסולת המשחק XBOX 360 של החברה. על אף השקעה של מיליארדי דולרים בקונסולה, החברה עדיין לא ראתה רווח משמעותי ממנה.

בקרב הישראליות, קדחת ה-WiMax לא נרגעת ושתי הנציגות הישראליות הבולטות של מגזר זה כבר הכפילו או שילשו את ערכן. מניית יצרנית מערכות התקשורת האלחוטיות, אלווריון, הוסיפה 113% מתחילת השנה אולם היום היא רשמה מימוש של 3.2% ל-13.8 דולר.

סרגון, ספקית פתרונות התקשורת בקצב גבוה לרשתות אלחוטיות, המשיכה לטפס גם היום ועלתה ב-1.7% למחיר של 17.9 דולר. בכך השלימה סרגון זינוק של 294% מתחילת השנה. בנוסף, שיחררה היום סרגון צפירת הרגעה לאחר שהודיעה כי תפרסם את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של השנה ב-22 לאוקטובר. בוול סטריט מקובל שחברה המודיעה על פרסום של התוצאות מוקדם כבר לא תשחרר אזהרת רווח לקראת הדו"חות.

חברת דלק US הודיעה היום כי היא השלימה רכישת נתח נוסף של 6.24% ממניות לאיון אויל, תמורת כ-23 מיליון דולר במזומן. בכך מגיעה אחזקתה לכ-35% בבית הזיקוק מארקנסו, Lion Oil. המשקיעים לא התרשמו והמניה איבדה 0.2% למחיר של 27.8 דולר.

דלק US, שבשליטת קבוצת דלק (77%), הינה הזרוע האמריקאית בפעילות הדלק של הקבוצה. למעשה, היא דיווחה על כוונתה לרכוש את המניות האמורות כבר ב-23 לאוגוסט.

חברת פיתוח התרופות הישראלית, XTL, הודיעה כי קיבלה אזהרה מהנהלת בורסת נאסד"ק על כך שאינה עומדת בתקנות להון מניות עצמי מינימלי של 10 מיליון דולר.

החברה הגישה ערעור לשימוע בפני הנהלת הבורסה, אולם אין ודאות שהנהלת נאסד"ק תסכים לקבל את טענות החברה. אם כך יהיה, המניה תימחק מהרשימה הראשית של המסחר ותעבור לרשימת המשנה. המניה הגיבה כבר אמש בירידה של כ-8% והיום איבדה 7% נוספים.

עוד בלטו היום: טבע שהוסיפה כ-0.5% למחיר של 44.4 דולר ויצרנית שבבי הפלאש סנדיסק שטיפסה בכ-2.5% למחיר של 53.5 דולר. מניית סנדיסק רושמת לאחרונה תנודות חדות והיא עולה ויורדת כמעט בכל יום ב-3% כלפי מעלה או מטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully