וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הנאסד"ק עבר לירידות של כ-1%; תנודתיות בדאו על אף עליות דו ספרתיות במניות חברות התעופה

גיא ימין

18.9.2001 / 22:03

נייס מזנקת בכ-17%; ירידות חדות באמריקן אקספרס; ICTS מטפסת בכ-12% במחזור של כפי 25 מהממוצע היומי; טריון רושמת עלייה של כ-6.5%

ביום מסחר רגיל היינו אומרים כי מניות הטכנולוגיה מפגינות חוסר יציבות לאורך היום. לאחר הנפילות החדות אתמול, עם זאת, אפילו תנודה בטווח של 1% מעלה או מטה בנאסד"ק נתפשת כמעודדת וכסימן להתייצבות השווקים לאחר הטראומה של השבוע החולף. בשעה זו מאבד הנאסד"ק 0.7%, לאחר נפילות של 6.8% אתמול, תוך שהוא מגיע לרמות שפל של 35 חודשים.

המצב טוב במעט במדד הדאו ג'ונס, על אף החוסן היחסי שמפגינות מניות התעופה, הביטוח ומניות של חברות שיפוצים ובנייה, שצפויות לרשום ביקושים ערים בחודשים הקרובים. רמת המדד נעה סביב ערכי הפתיחה עם נטייה לעליות קלות.

בשעה האחרונה קיבלו חברות התעופה הבטחה מצד הממשל האמריקאי לסיוע בקנה מידה של מיליארדי דולרים, ולאחר שמדד ה-AMEX למניות תעופה צנח אתמול ב-40%, הוא מוסיף כ-3% היום. מניית יונייטד איירליינס (סימול UAL) מוסיפה 9.5%, ואמריקן איירליינס (סימול AMR), שגם מטוסיה היו בין החטופים בהתקפת הטרור, עולה ב-11.5%.

ברחבי העולם מצטרפות מדינות נוספות למדיניות מוניטרית של הורדת ריבית, שהפגין אתמול הבנק המרכזי בארצות הברית, והיום מצטרפים אליו הבנקים מרכזיים ביפאן ובבריטניה. עד כמה שזריקות עידוד אלו לכלכלה העולמית הן מוגבלות, הן בכל זאת מהוות משענת מסוימת בימי אי הוודאות הנוכחיים.

גם מדד המחירים לצרכן בארה"ב, שהתפרסם לפני תחילת המסחר, מסייע בעצירת הסחף השלילי. כמובן שההתרחשויות בשבוע החולף טרפו את הקלפים גם בהיבט המקרו כלכלי, אך הערכים של המדד, שמצביעים על אינפלציה בשליטה במהלך אוגוסט, לפחות אינם מתווספים למטח החדשות הרעות שנחתו על השווקים. הנתונים מצביעים על כך כי המדד עלה בחודש אוגוסט בשיעור של 0.1%, בשעה שבחודש יולי ירד ב-0.3%. מדד הליבה, המנטרל את השפעת מחירי האנרגיה והמזון, עלה בשיעור של 0.2%.

בנוסף, חדשות טובות מכיוונה של קמעונאית האלקטרוניקה בסט ביי (סימול BBY), שהיכתה את תחזיות האנליסטים לרבעון השני והודיעה כי תעמוד בתחזיות לרבעון השלישי, ומצד eBay (אי.ביי) , שהעריכה אף היא כי תגיע ליעדים לרבעון הנוכחי, תורמות אף הן לאופטימיות.

מניות הפיננסים נפגעו

מגזרים שלמים, כמו גם חברות שנפגעו ישירות מהתקפות הטרור, ימשיכו להשפיע באורח נרחב על מגמות המסחר. אמש לאחר המסחר הכריזה חברת האשראי אמריקן אקספרס (סימול AXP) כי לא תעמוד ביעדים הפיננסיים לרבעון השלישי, ועתה מאבדת המניה 9.9%. החברה הוסיפה כי משרדיה, שהיו ממוקמים בסמוך למרכז הסחר העולמי, אינם צפויים להיפתח במהלך החודשים הקרובים.

אליה הצטרפה ענקית הפיננסיים סיטיגרופ (סימול: C) באזהרה דומה, והובילה את מניות הפיננסים לירידות. הקונצנזוס בשווקים הוא כי במהלך השבועות הקרובים תתארך הרשימה של חברות שיודיעו על החמצת תחזיות צפויה, עקב פיגועי הטרור.

ICTS מרכזת מחזור ענק יחסית לממוצע

המניות הישראליות נסחרות במגמה מעורבת עם נטייה לירידות שערים. את הטון החיובי נתנה אתמול אי.סי.טי.אס (סימול ICTS), שניתרה ב-112%, ועתה היא מוסיפה 11.9% למחיר של 10.9 דולרים, המשקף לה שווי של כ-67 מיליון דולר. עליות אלו אינן משתוות לזינוק שרשמה המניה אתמול, אך העובדה כי היא מרכזת מחזור של כפי 25 מהממוצע היומי מבשרת טובות עבור החברה. אי.סי.טי.אס מספקת שירותי אבטחת טיסות ושדות תעופה ונסחרת בנאסד"ק, כך שהיא צפויה לרשום עלייה בביקוש לשירותיה בעקבות האירועים האחרונים.

מניה נוספת שמרכזת מחזורי ענק היא נייס , שרושמת עלייה של 16.9% למחיר של 15.6 דולר. החברה מספקת פתרונות הקלטה ואחזור דיגיטליים בהם עושות שימוש גם רשויות תעופה במגדלי פיקוח, ולא מן הנמנע כי טכנולוגיית החברה, המאפשרת ניטור וניתוח של מידע וידיאו וקול, תהפוך לרלוונטית יותר גם עבור שדות תעופה בארצות הברית, המרכזים בעיקר טיסות פנים. גם מוסדות פיננסיים רבים שתשתיותיהם נפגעו בעקבות הפיגוע במגדלי התאומים עשויים למצוא עניין בשירותים אלה.

טריון רושמת אף היא עליות נאות, של 6.5% למחיר של 6.9 דולרים. אתמול הודיעה החברה כי שתי חברות, מפעילת הטלוויזיה הגדולה בבריטניה NTL, וחברת Valaiscom השווייצית, שמספקת שידורי טלוויזיה הדיגיטלית, יתקינו מערכות מודמי כבלים שלה. לפני מספר שבועות אישר מכון התקנים האמריקאי תקן חדש למודמי כבלים, הכולל את טכנולוגיית ה-DOCSIS 2.0 של החברה, ואישור זה עשוי להיות הטריגר לעסקות החדשות.

עוד בולטות בעליות ITXC (איי.טי.אקס.סי) , שמוסיפה 8% למחיר של 3.2 דולרים, לאחר שאתמול הודיעה על תוכנית לרכישת מניותיה בשווי 10 מיליון דולר; אינטרנט זהב שמנתרת ב-29.8% למחיר של 70 סנטים במחזור גדול מהממוצע; וסאפיינס , שעולה ב-25% למחיר של 75 סנטים. בירידות בולטת אודיוקודס שמאבדת 9.8% למחיר של 2 דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully