וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסות אסיה חוזרות לשבור שיאים

TheMarker.com

27.9.2007 / 9:56

הונג קונג חוצה לראשונה את רף 27 אלף הנקודות. טוקיו זינקה ב-2.4% על רקע הערכות להורדת ריבית נוספת בארה"ב

עליות נרשמו היום באסיה, ובהונג קונג עולה מדד האנג סנג לראשונה מעל 27 אלף נקודות, בהובלת מניות הסלולר הסיניות. נתונים כלכליים שהתפרסמו אתמול בארה"ב הגבירו את הערכות להורדת ריבית נוספת של הבנק הפדרלי, ותרמו לעליות באסיה היום.

מדד MSCI אסיה פסיפיק זינק היום ב-2.2% לשיא של 162.1, בהובלת מגזר הפיננסים. טוקיו זינקה ב-2.4%; הונג קונג עולה ב-2.2%; סיאול עלתה ב-1.4% ביום המסחר הראשון לאחר 3 ימי חג; טייוואן עלתה ב-1.7%; שנחאי עולה ב-0.4%. בורסת אוסטרליה עלתה ב-0.9% ושברה אף היא שיא. גם סינגפור והודו בדרכן לשיא.

הביקוש למוצרים בני קיימא תוצרת ארה"ב ירד ב-4.9%, הירידה החדה ביותר זה 7 חודשים, וחדה יותר מתחזיות הכלכלנים. פרסום הנתון הגביר את הערכות להורדת ריבית בארה"ב בפגישתו הבא של הבנק הפדרלי, ב-31 באוקטובר. הורדת הריבית עשויה לעודד את כלכלת ארה"ב, עליה נסמכות כלכלות אסיה עתירות היצוא.

מגזר הפיננסים היפאני התעודד מההערכות להורדת ריבית. מיזוהו פייננשל עלה ב-4.8%; סומיטומו מיצוי עלה ב-6.5%.

מדד אמון הצרכנים בדרום קוריאה עלה ל-112 ברבעון השלישי, לעומת 108 ברבעון הקודם, דיווח הבנק המרכזי של קוריאה. העלייה באמון הצרכנים הובילה את הבורסה בסיאול לעליות. סמסונג אלקטרוניקס, יצרנית הסלולר הגדולה באסיה, עלתה ב-4.5%; קוקמין בנק, הגדול בבנקי קוריאה, עלה ב-2.1%.

הממשל הסיני הודיע אתמול כי יתחיל לבחון 5 מפעילות סלולר במדינה, צעד שהגביר את ההערכות לשינוי מבני בשוק הסלולר הסיני. מניות הטלקום רושמות עליות על רקע הערכות. צ'יינה טלקום, חברת הטלקום הגדולה בסין, מזנקת ב-8.4%; צ'יינה יוניקום עולה ב-4.8%; צ'יינה מובייל עולה ב-5.3%.

עוד תרמו לעליות בהונג קונג דו"ח על רווחי חברות התעשייה הסיניות, ודיווח של עיתון "טיימס" הלונדוני על השקעה של ממשלת סין במפעילת בורסת הונג קונג. רווחי חברות התעשייה הסיניות זינקו ב-37% ב-8 החודשים הראשונים של השנה לעומת השנה שעברה, לסך של 1.6 טריליון יואן (213 מיליארד דולר). ההכנסות של כלל חברות התעשייה זינקו ב-27.4% והסתכמו ב-24.5 טריליון יואן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully