וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר נסחר בשפל מול היורו

מיכל רמתי

27.9.2007 / 11:12

נגע ברמה של 1.4166 דולר ליורו. זהו היום ה-6 ברציפות בו הדולר רושם שפל, על רקע הערכות לצמצום פער הריביות

הדולר ממשיך להיסחר בקרב שפל מול היורו, לאחר שמוקדם יותר רשם שפל של 1.4166 דולר ליורו. מאז ה-30 ביוני נחלש הדולר ב-4.4% מול היורו.

זהו היום השישי ברציפות בו הדולר רושם שפל מול הין, על רקע הורדת הריבית בארה"ב וההערכות להורדה נוספת בחודש הבא. מאוחר יותר היום צפוי להתפרסם דו"ח ממשלתי על מכירות הבתים החדשים בארה"ב. לפי הערכות, הדו"ח צפוי להראות על ירידה של 5.2% במכירות הבתים החדשים, ולעודד את הבנק הפדרלי להמשיך להוריד את הריבית.

הורדת הריבית בארה"ב תביא לצמצום פער הריביות בינה לבין אירופה. המגמה בבנק המרכזי של אירופה עד כה הייתה של העלאת הריבית. שיעור הריבית בארה"ב כרגע עומד על 4.75%. שיעור הריבית בגוש היורו עומד על 4%. כעת נסחר הדולר בירידה של 0.06% מול היורו ל-1.4137 דולר. מול הין מתחזק הדולר ב-0.06% לרמה של 115.62 ין לדולר.

גם ביפן ישנן הערכות להעלאת ריבית בעתיד הלא-רחוק, אף כי ככל הנראה לא בחודש הקרוב. שיעור הריבית ביפן הוא עדיין הנמוך מבין המדינות המתועשות 0.5% - ולפי התחזיות לא צפויה העלאה בפגישתו הקרובה של הבנק המרכזי של יפן. עם זאת, אחת מחברות הועדה הקובעת את המדיניות המוניטרית ביפן, מיאקו סודה, אמרה כי כלכלת יפן עשויה לצמוח במהירות רבה מדי באם הריבית תועלה לאט מדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully