וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות שערים

27.9.2007 / 22:44

יום שני של עליות על רקע ההערכות כי הבנק הפדרלי ימשיך להוריד את הריבית. בקרב הישראליות: דלק US נפלה ב-6%

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה חיובית זה היום השני ברציפות, על רקע הערכות כי הבנק הפדרלי ימשיך להוריד את הריבית כדי למנוע מהמשבר בשוק הדיור בארה"ב לגרור את הכלכלה האמריקאית כולה למיתון. מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.3% לרמה של 13,913, ורחוק כעת פחות מ-1% משיא; מדד נאסד"ק הוסיף 0.4% לרמה של 2,709 נקודות. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות רשם עליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.047% לרמה של 4.573%.

מכירות בתים חדשים בארה"ב נפלו ב-8.3% באוגוסט קצב שנתי של 795 אלף בתים - הנמוך ביותר מאז יוני 2000 - מסר היום משרד המסחר האמריקאי. הירידה במכירות הבתים היתה חדה מתחזיות הכלכלנים אשר צפו קצב מכירות של 825 אלף בתים. בשנה החולפת נפלו המכירות של בתים חדשים ב-21.2%. המחיר החציוני של בתים חדשים בארה"ב נפל באוגוסט ב-7.5% לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת - הירידה השנתית החדה ביותר זה 37 שנים - ל-225,700 דולר.

מוקדם יותר היום מסר משרד המסחר האמריקאי כי כלכלת ארה"ב צמחה ברבעון השני בשיעור החד ביותר זה למעלה משנה. התוצר המקומי הגולמי (GDP) של ארה"ב צמח ברבעון השני ב-3.8%, לאחר גידול של 0.6% בלבד ברבעון הראשון של השנה. עם זאת, הצמיחה ברבעון השני היתה נמוכה במעט מההערכות המוקדמות של משרד המסחר לצמיחה של 4%.

בקרב המניות הישראליות בוול סטריט עמדו במוקד תשומת הלב חברות האנרגיה אלון USA ודלק US, אשר נסחרו במגמה שלילית. דלק US (סימול DK) נפלה ב-5.9% למחיר של 26.2 דולר - הירידה השלישית בחדותה של מניה בבורסת ניו יורק (NYSE) במונחי אחוזים - לאחר שהודיעה על השלמת רכישת נתח נוסף בחברת זיקוק הנפט האמריקאית ליון אויל (Lion Oil), אשר הביא את סך החזקותיה של דלק US בחברה ל-34.5%. דלק US הודיעה ביום רביעי על השלמת רכישת 6.24% ממניות ליון אויל תמורת כ-23 מיליון דולר במזומן.

אלון USA (סימול ALJ) המשיכה לאבד גובה בעקבות הורדת המלצה של קרדיט סוויס ביום רביעי. מניית החברה ירדה ב-1.8% למחיר של 34.6 דולר, בהמשך לנפילה של 4.7% ביום רביעי, לאחר שהאנליסט מרק פלאנרי מקרדיט סוויס הוריד את המלצתו למניה מ"תשואת יתר" ל"נייטרלי" על רקע חשש לשחיקה בשולי הרווח של מתקני הזיקוק של החברה בחוף המערבי של ארה"ב. פלאנרי גם הוריד את מחיר היעד למניה מ-41 דולר ל-39 דולר.

יצרנית השבבים צורן (סימול ZRAN) עלתה ב-2.6% למחיר של 20.9 דולר לאחר שהאנליסט ג'יימס שניידר מבנק ההשקעות גולדמן סאקס החל לסקר את המניה עם המלצת "קנייה". "למרות ששוקי הליבה של צורן בתחומים של מצלמות דיגיטליות, מכשירי DVD ומדפסות כבר הגיעו לכדי בשלות, אנו מאמינים כי החברה תוכל להגדיל את נתח השוק שלה משום שהיא הוכיחה בעבר את יכולתה לצמצם בהוצאותיה ולהתחרות בשווקים תחרותיים ביותר", כתב שניידר.

יצרנית זכרונות הפלאש האמריקאית סנדיסק (סימול SNDK), אשר רכשה אשתקד את אם סיסטמס הישראלית תמורת 1.55 מיליארד דולר, עלתה ב-2.3% בדרכה לזינוק דו-יומי של כ-5%, לאחר שהודיעה כי תתחיל למכור כוננים לגופים וחברות בארה"ב אשר רוכשים רכיבים ומרכיבים מהם מחשבים אישיים או מכשירי אלקטרוניקה אחרים. סנדיסק, אשר נוסדה ומנוהלת על ידי אלי הררי, הודיעה גם על פתיחתו של מרכז ייצור ראשון של החברה בסין, אשר ממוקם בשנחאי. המתקן יתמקד בייצור ובדיקה של מוצרי פלאש מתקדמים לטלפונים סלולרים.

ענקית התרופות הגנריות הישראלית טבע (סימול TEVA) הוסיפה 0.6% למחיר של 44.7 דולר - מרחק של כ-11 סנט בלבד משיא סגירה של כל הזמנים (מתואם לפיצולים במניה ולתשלומי דיווידנד) של 44.82 דולר שרשמה מניית טבע ב-15 בדצמבר.

עוד בלטו בין המניות הישראליות בניו יורק: אמדוקס (סימול DOX) עלתה ב-1.9% למחיר של 36.7 דולר; צ'ק פוינט (סימול CHKP) עלתה ב-1.4% למחיר של 25.4 דולר; אודיוקודס (סימול AUDC) זינקה ב-6.5% למחיר של 5.4 דולר, במחזור כפול מהרגיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully