וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בואינג מפטרת 30 אלף עובדים על רקע ציפיות לירידה חדה בביקוש למטוסים מצד חברות התעופה

עפרה שלו

19.9.2001 / 9:50

יצרנית המטוסים הגדולה בעולם קיצצה את תחזיות משלוחי המטוסים לנוכח ההאטה, שעשויה להימשך גם ב-2003

בואינג (סימול BA) תפטר 20-30 אלף עובדים בחטיבת המטוסים המסחריים עד סוף שנת 2002, על רקע ציפיות לירידה חדה בביקוש למטוסים מצד חברות התעופה, שנפגעו קשות מהפיגוע הקטלני בארה"ב. יצרנית המטוסים הגדולה בעולם קיצצה את תחזיות משלוחי המטוסים לנוכח ההאטה, שעשויה להימשך גם ב-2003.

מתקפת הטרור על בנייני התאומים בניו יורק והפנטגון בוושינגטון פגעה באופן משמעותי בהכנסות חברות התעופה. החברות נאלצות להתמודד עם ירידה בביקוש לטיסות, ועתה הן נדרשות להגביר את משך וחומרת האבטחה.

אנשי עסקים ותיירים כאחד מדירים את רגליהם משדות התעופה. מספר הטיסות בימים אלה נמוך בכ-50% ממחזור הטיסות הרגיל, וחברות התעופה צופות כי יצליחו לשוב לכ-80% בלבד ממחזור הטיסות שקדם לפיגוע. כמו כן, חברות רבות כבר פירסמו אזהרות רווח, ועם חידוש המסחר בוול סטריט קרס מגזר התעופה, עת חברות התעופה הגדולות איבדו עשרות אחוזים מערכן.

אלן מולאלי, נשיא חטיבת המטוסים של בואינג, הביע צער רב על הפיטורים, אך אמר כי אלו צעדים הכרחיים לנוכח חוסר הוודאות המאפיין עתה את שוק הנוסעים. מולאלי לא מסר כיצד ישפיעו הפיטורים על התוצאות הכספיות של החברה.

קונטיננטל איירליינס (סימול CAL), חברת התעופה החמישית בגודלה בארה"ב, הודיעה ביום שבת על קיצוץ של 12 אלף משרות ושל כ-20% ממספר הטיסות המתוכננות. נורתווסט איירליינס (סימול NWAC) הודיעה גם היא על צמצום של 20% בלוח הטיסות וכמוה יו.אס איירליינס (סימול U), שהודיעה היום על קיצוץ של 23% מהטיסות ועל פיטורים של 11 אלף עובדים. אתמול הודיעה CNN כי יונייטד איירליינס (סימול UAL) צפויה לדווח על פיטורים של 20 אלף עובדים, כ-20% מכוח האדם.

למרות המצב הקשה בתחום הודיעה סין כי תיישם תוכנית לרכישת 30 מטוסי בואינג 373 שנדחתה בעקבות אירועי הטרור האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully