וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מניות הטלקום וציוד התקשורת רושמות עליות; נוקיה עולה ב-4.3%; וודאפון מוסיפה 3.9%

עפרה שלו

19.9.2001 / 12:04

מגמה מעורבת במדדים המובילים; מניות התעופה והמטוסים יורדות לאחר שבואינג הודיעה על פיטורי 30 אלף עובדים; מניות הנפט רושמות ירידות - BP ושל מאבדות כ-3%

מסחר תנודתי נרשם בשוקי אירופה לאחר פתיחה שלילית. מניות הטלקום וציוד הטלקום רושמות עליות ומניות הנפט יורדות. הפוטסי בלונדון יורד ב-0.4%; ה-CAC 40 בפאריס עולה ב-0.1% והדקס בפרנקפורט רושם עלייה של 1.3%.

מניות הטלקום רושמות עליות שערים על רקע ציפיות להתחזקות הביקושים לשיחות בינלאומיות, כתוצאה מהירידה במספר הטיסות לחו"ל. ואמנם, מפעילות סלולר בארה"ב רשמו עלייה במכירות מאז מתקפת הטרור על ארה"ב, כאשר רבים נזקקו לשירותי הטלפונים הסלולריים כדי ליצור קשר עם בני משפחותיהם על רקע האסון.

מניית וודאפון, מפעילת הסלולר הגדולה בעולם, עולה ב-3.9%. דויטשה טלקום עולה ב-2.7%; פראנס טלקום מטפסת ב-3.9% ואורנג', חטיבת הסלולר שלה, מוסיפה 5.8%.

ספקית הטלקום הבריטית כייבל אנד וויירלס הזהירה היום כי המכירות בחטיבה הגלובלית שלה יירדו ב-5% במחצית הראשונה והשנייה של שנת הכספים המסתיימת ב-31 במארס 2002. החברה, שהכנסותיה נפגעות בין השאר מהורדות מחירים, צופה גם התכווצות בשולי הרווח שלה. מניות החברה יורדות כעת ב-5.6%.

חברת נוקיה הודיעה כי למתקפת הטרור על ארה"ב לא היתה השפעה משמעותית על עסקיה, והיא נמצאת כעת בשלב של חזרה לרגיעה לוגיסטית. סגירת המרחב האווירי של ארה"ב פגעה במשלוחיהן של חברות מסוגה של נוקיה. מספר אנליסטים הביעו חשש שלשיבושים הממושכים ברשתות הלוגיסטיקה של נוקיה עלולה להיות השפעה משמעותית על יכולת האספקה ללקוחות החברה, במיוחד בארה"ב, בשל היותה של נוקיה ספקית כה גדולה של מכשירי טלפון סלולריים. מניית נוקיה רושמת עלייה של 4.3%. אלקטל עולה ב-4.2% ומרקוני מוסיפה 6.7% ואילו אריקסון יורדת ב-4.1%.

מגמה מעורבת נרשמת במגזר השבבים: אינפיניון עולה ב-1.5%; ARM עולה ב-4.2%; בוקהאם יורדת ב-7.2%; ST עולה ב-0.6%.

חברות התעופה ויצרניות המטוסים רושמות שוב ירידות שערים לאחר שבואינג, יצרנית המטוסים הגדולה בעולם, הודיעה על פיטורים של 30 אלף איש על רקע ההאטה במגזר התעופה. BEA, המחזיקה באיירבוס, מתחרתה של בואינג, יורדת ב-5.1%. בריטיש איירווייס יורדת ב-4.6%.

RTL, רשת השידור המסחרית הגדולה באירופה, דיווחה היום על תוצאותיה הכספיות במחצית הראשונה של 2001 ופירסמה אזהרת רווח לשנה כולה, בעקבות החמרה נוספת בשוק הפרסום.

קבוצת RTL, שבבעלותה 24 ערוצי טלוויזיה ו-18 תחנות רדיו, הודיעה כי רווחי מחצית השנה הראשונה לפני תשלומי ריבית, מס ופחת נפלו ל-217.4 מיליון דולר, לעומת 297 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנה שעברה. מניות החברה נסחרות בלונדון ללא שינוי.

מגמה שלילית נרשמת במגזר הנפט בעקבות ירידה במחירי החוזים על הנפט בוול סטריט. BP יורדת ב-2.9%; של יורדת ב-3%; טוטאל פינה יורדת ב-1.4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully