וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודי'ס הורידה את דירוג האשראי לאמריקן איירליינס; שוקלת הורדת דירוג נוספת

עפרה שלו

19.9.2001 / 13:39

ההורדה משקפת את התחזיות של מודי'ס, לפיהן יספגו חברות התעופה פגיעות קשות בעקבות הפיגוע בארה"ב, על אף הסיוע הכספי שיקבלו מהקונגרס

חברת דירוגי האשראי מודי'ס הורידה את דירוג האשראי של אמריקן איירליינס ו-AMR (סימול AMR), החברה האם, ל-Ba2. מודי'ס מסרה כי היא שוקלת הורדה נוספת של הדירוג. להורדה השפעה על אג"ח בשווי של כ-13.9 מיליארד דולר.

הורדת דירוג האשראי משקפת את התחזיות של מודי'ס, לפיהן יספגו חברות התעופה, בהן אמריקן איירליינס, פגיעות קשות בעקבות הפיגוע בארה"ב, על אף הסיוע הכספי שיקבלו מהקונגרס. מתקפת הטרור על בנייני התאומים בניו יורק והפנטגון בוושינגטון פגעה באופן משמעותי בהכנסות חברות התעופה. החברות נאלצות להתמודד עם ירידה בביקוש לטיסות, ועתה הן נדרשות להגביר את משך וחומרת האבטחה. מודי'ס צופה כי תיירות הפנאי והתיירות העסקית יאטו באופן משמעותי בטווח הבינוני.

עם חידוש המסחר בוול סטריט קרס מגזר התעופה. חברות התעופה הגדולות איבדו עד 50% מערכן. חברות רבות, בהן קונטיננטל איירליינס, הודיעו כבר על קיצוצים בלוחות הטיסות ועל פיטורי עובדים.

מקור מקורב לחברה מסר ביום שני ל-CNN כי אמריקן איירליינס צפויה גם היא להודיע השבוע על פיטורים. שניים ממטוסי החברה נחטפו במהלך המתקפה על ארה"ב, כאשר אחד פגע בפנטגון והשני באחד מבנייני התאומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully