וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: עליות שערים במגזר השבבים; קודאק יורדת ב-7.9% בעקבות אזהרת הרווח; לוסנט מוסיפה 4.2%

רונן סרברניק

19.9.2001 / 17:56

נורטל עולה ב-1.4%; חברות התעופה עולות על אף שמודי'ס הורידה את דירוגי האשראי שלהן; בואינג יורדת ב-2.4% לאחר שהודיעה על פיטורי 30 אלף עובדים

מגמה מעורבת בפתיחת המסחר בוול סטריט, על רקע חזרה לשגרת אזהרות הרווח והתוצאות הכספיות. במגזר השבבים נרשמות בעיקר עליות. לוסנט עולה ב-4.2%; נורטל מוסיפה 1.4%.

הגירעון המסחרי של ארה"ב התכווץ בחודש יולי והוערך ב-28.8 מיליארד דולר. ההאטה הכלכלית גבתה את מחירה מהיבוא והיצוא כאחד, כך הודיעה ממשלת ארה"ב.

מכה נוספת ניחתה היום על ענף התעופה בארה"ב: חברת דירוגי האשראי מודי'ס הורידה את דירוג האשראי של אמריקן איירליינס, יונייטד איירליינס (סימול UAL) ודלתא איירליינס (סימול DAL). הורדת דירוג האשראי משקפת את התחזיות של מודי'ס, לפיהן יספגו חברות התעופה פגיעות קשות בעקבות הפיגוע בארה"ב, על אף הסיוע הכספי שיקבלו מהקונגרס. AMR ודלתא עולות ב-2.3%; יונייטד עולה ב-3.3%.

תוצר לוואי של קריסת ענף התעופה הוא ירידה בביקוש למטוסים. בואינג (סימול BA) אמרה היום כי תפטר 20-30 אלף עובדים בחטיבת המטוסים המסחריים עד סוף שנת 2002, על רקע ציפיות לירידה חדה בביקוש למטוסים מצד חברות התעופה. יצרנית המטוסים הגדולה בעולם קיצצה את תחזיות משלוחי המטוסים לנוכח ההאטה, שעשויה להימשך גם ב-2003. בואינג יורדת ב-2.4%.

ענף נוסף שהצטרף למעגל הנפגעים מאירועי הטרור הוא ענף המדיה. ענקית המדיה וייאקום (סימול VIA), הבעלים של רשת הטלוויזיה CBS, פירסמה היום אזהרת רווח לשנת 2001, על רקע הגדלת ההשקעות בסיקור החדשותי של מתקפת הטרור על ארה"ב וירידה משמעותית בהכנסות מפרסום. וייאקום יורדת ב-4.2%.

החברה חוזה עתה כי ה-EBITDA (רווח לפני ריבת, מס ,פחת והפחתות) בשנת 2001 יהיה נמוך במעט מהרווח בתקופה המקבילה לפני שנה, אמר מל קארמזין, נשיא ומנכ"ל החברה. מוקדם יותר השנה חזתה החברה צמיחה דו-ספרתית ברווח.

מכירות הטלפונים הסלולריים בארה"ב, לעומת זאת, זינקו בעקבות מתקפת הטרור בניו יורק ובבירה וושינגטון, על רקע עלייה בצורך של האזרחים בתחושת הביטחון שהם מספקים.

ה"וול סטריט ג'ורנל" מדווח כי ורייזון וויירלס, מיזם משותף של וודאפון וורייזון קומיוניקיישנס (סימול VZ), רשמה זינוק במכירות בצפון מזרח ארה"ב, ו-AT&T וויירלס (סימול AWE) רשמה גם היא זינוק במכירות. מספר אנליסטים צופים כי הזינוק במכירות יוביל את המגזר לפריחה מחודשת. AT&T וויירלס עולה ב-6.9%.

יצרנית תוכנות הגרפיקה אדובי (סימול ADBE) יורדת ב5.2% לאחר שדיווחה על ירידה חדה ברווח הכספי ברבעון השלישי של השנה, בהתאם לתחזיות השוק. אדובי, המפתחת את התוכנות פוטושופ ואקרובט, נפגעה מירידה במכירות ביפאן ומההאטה בהוצאות הצריכה בשוק האמריקאי.

החברה דיווחה על רווח של 40.3 מיליון דולר או 16 סנט למניה ברבעון השלישי (שהסתיים ב-31 באוגוסט), בהשוואה ל-78.3 מיליון דולר או 31 סנט למניה ברבעון המקביל. בניכוי הוצאות חד פעמיות היה הרווח למניה 28 סנט, בדומה להערכות האנליסטים.הכנסות החברה ירדו מ-328.9 מיליון דולר ל-292.1 מיליון דולר.

חברת הצילום קודאק (סימול EK) חתכה היום את תחזית הרווחים שלה לרבעון השלישי, לנוכח החולשה בעסקי ההדמיה הרפואית ותוצאות הלוואי של מתקפת הטרור על ארה"ב. החברה צופה כעת שרווחי הרבעון השלישי לא יעלו על 65 סנט למניה, בהשוואה לתחזית הקודמת שעמדה על 90 סנט עד 1.2 דולרים. ברבעון המקביל הרוויחה החברה 1.4 דולרים למניה. מניות החברה יורדות ב-7.9%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully