וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: בעקבות גל אזהרות רווח - הנאסד"ק מאבד כ-3% ומגרד את רמת ה-1,500 הנק'; צ'ק פוינט צונחת בכ-8.5%

גיא ימין

19.9.2001 / 20:35

איסטמן קודאק ובואינג פירסמו אזהרות רווח; מניית פריסייס נופלת בכ-26% לרמה הנמוכה בתולדותיה; אלווריון רושמת ירידה של כ-10% במחזור גבוה

גם היום מסתמנת המגמה שאיפיינה את המסחר אתמול - אינדיקציות חיוביות עם פתיחת המסחר, עליות קלות במדדים המובילים, ומהר לאחר מכן - המשך ההידרדרות. בשעה זו רושם מדד הנאסד"ק ירידה של 3.1%, ומתקרב בכך לרמת ה-1,500 נקודות. הירידות מתחזקות גם במדד הדאו ג'ונס, שמשיל 2.1% מערכו.

על הדאו מכבידה מניית איסטמן קודאק (סימול EK), שרושמת ירידה חדה של 13.5%. קודאק הצטרפה לרשימה הולכת ומתארכת של חברות שמפרסמות אזהרות רווח בימים האחרונים, כשהודיעה כי הרווח למניה לרבעון השלישי צפוי להיות נמוך בכ-30% מהערכות האנליסטים. הנהלת קודאק אף הוסיפה כי היא חווה האטה בשוק ההדמיות הרפואיות, וכי קיצוצים נוספים בכוח האדם בחברה הינם "בלתי נמנעים".

חברה נוספת המנויה בין 30 החברות המרכיבות את הדאו היא בואינג (סימול BA), שמנייתה מאבדת בשעה זו 0.5%. החברה הודיעה היום על כוונתה לפטר בין 20 ל-30 אלף עובדים עד לסוף השנה הבאה, בין היתר בעקבות הפגיעה הצפויה בתנועת הנוסעים לאחר פיגועי הטרור בארצות הברית. משמעות יישום הצהרה זו היא קיצוץ של עד ל-15% מכוח האדם של יצרנית המטוסים.

בזירה המקרו כלכלית יפרסם היום הבנק המרכזי דו"ח על מצב הכלכלה על בסיס אזורי (שעה 21:00 שעון ישראל). דו"ח זה, המכונה beige book, עשוי לספק אינדיקציה מסוימת לגבי הכיוון של הכלכלה האמריקאית, ועל השפעתם, הראשונית לפחות, של מאורעות הימים האחרונים.

נפילות חדות במניות הישראליות

המניות הישראליות בוול סטריט נסחרות כעת במגמה ברורה של ירידות שערים, שהולכות ומתחזקות. רבות מהן נשאבות לתוך המומנטום השלילי בשוק, ונופלות ללא סיבה נקודתית נראית לעין. בולטת במיוחד בירידות מניית פריסייס שמאבדת 25.6% למחיר של 9.9 דולרים, המשקף לה שווי של כ-280 מיליון דולר בלבד. מאז תחילת יולי איבדה פריסייס 68% מערכה, וירידתה אל מתחת לרמת ה-10 דולרים היא הנמוכה ביותר בתולדות החברה מאז הנפקתה הראשונית בוול סטריט בחודש יוני 2000. מחיר המניה אז היה 24 דולר, ומאז כבר הספיקה לבקר בערכים הקרובים ל-45 דולר.

הירידות הן גם מנת חלקה של צ'ק פוינט . מניית החברה יורדת בשעה זו ב-8.3% למחיר של 26.7 דולר, המשקף לחברה שווי של כ-7.1 מיליארד דולר. אלווריון מרכזת מחזור גדול יחסית לממוצע, והיא רושמת ירידה של 10.2% למחיר של 2.6 דולרים.

נייס יורדת בשעה זו ב-4.2% למחיר של 15 דולר, לאחר שאתמול ריכזה מחזורי ענק של פי 20 מהממוצע וזינקה בכ-17%. החברה מספקת פתרונות הקלטה ואחזור דיגיטליים, בהם עושות שימוש גם רשויות תעופה במגדלי פיקוח, ולא מן הנמנע כי טכנולוגיית החברה, המאפשרת ניטור וניתוח של מידע וידיאו וקול, תהפוך לרלוונטית יותר גם עבור שדות תעופה בארצות הברית, המרכזים בעיקר טיסות פנים. גם מוסדות פיננסיים רבים שתשתיותיהם נפגעו בעקבות הפיגוע במגדלי התאומים עשויים למצוא עניין בשירותים אלה.

מניית אי.סי.טי.אס ריכזה מחזורי ענק אתמול, ובשעה זו היא אינה מצליחה לשמור על המומנטום החיובי של הימים האחרונים. המניה מאבדת 13.2% למחיר של 9.2 דולרים, לאחר שביומיים האחרונים, מאז נפתח המסחר מחדש, ניתרה מניית החברה, המספקת שירותי אבטחת טיסות ושדות תעופה, ב-137%.

מעט מניות מבין הישראליות עולות, וגם מבין קבוצה מצומצמת זו רובן אינן מרכזות מחזורים גדולים. יוצאות מכלל זה הן טריון ו-אלדין , שמוסיפות 4.4% ו-5.9%, בהתאמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully