וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולינס סטיוארט על אלווריון: "ההזדמנויות רבות אבל הכנסות אמיתיות מ-WiMax יגיעו בעוד שנה או יותר"

שירלי יום-טוב

30.9.2007 / 12:16

בשבוע שעבר נערכה בשיקגו ועידת ה-WiMax העולמית שהיתה עמוסה גם בנציגי הלקוחות הפוטנציאליים - חברות תקשורת



האנליסט ריץ' צ'רץ' מבית ההשקעות קולינס סטיוארט (לשעבר אנטרברג) הוא אחד המאמינים הגדולים בחברת שאותה הוא מסקר. עם סיום ועידת ה-WiMax העולמית בשיקגו בשבוע שעבר (הרביעית במספר), חזר צ'רץ' ביום חמישי על כך שהחברה הישראלית היא הבחירה המועדפת עליו בתחום זה. צ'רץ' ציין כי היא ממוצבת היטב ליהנות מגל ה-WiMax המתקרב.



צ’רץ’ מסקר את אלווריון בהמלצת "קנייה", ונראה כי בקרוב הוא יצטרך לעדכן כלפי מעלה את מחיר היעד שלו. כרגע הוא עומד על 15 דולר בעוד שאלווריון נעלה את המסחר בוול סטריט ביום שישי במחיר של 14.5 דולר.



צ'רץ' כתב כי הוועידה בשיקגו היתה עמוסה במבקרים, שגדשו אף את המעברים באולמות בהם התקיימו הדיונים. לדבריו, בלטו בנוכחותם גם נציגי חברות המספקות שירותי תקשורת - הלקוחות של חברות מסוגה של אלווריון, המתמחה במערכות תקשורת אלחוטית גם בתקן ה-WiMax.



"ההזדמנויות עבור אלווריון רבות. לחברה יש כ-170 מערכות מבוססות WiMax (נייח) שהותקנו כבר על ידי חברות תקשורת בעולם, ועוד כ-220 מערכות הנמצאות בניסוי, מביניהן כ-40 ניסויי WiMAX נייד", כתב צ'רץ'.



טכנולוגיית ה-WiMax הנייד אמורה לאפשר תוך מספר שנים גלישה באינטרנט מכל מקום ובעזרת כל מכשיר נייד - מחשב נישא, מחשב כף יד וכדומה - ובכך לייתר את טכנולוגיית הגלישה הסלולרית, הנחשבת ליקרה. מכאן הפוטנציאל הרב הטמון בה.



הפוטנציאל גדול, אבל צ'רץ' סבור שהכנסות "אמיתיות" עשויות להגיע רק בעוד שנה או יותר, בגלל שחברות ענק כמו האמריקאית יעשו שימוש זהיר בטכנולוגית ה-WiMax. זאת בכדי להימנע מקניבליזציית מחירים בכל הקשור בהיצע השירותים המסורתיים שלהן - חיבור לאינטרנט בטכנולוגיית DSL, חיבור טלפוני נייח באמצעות סיבים וחיבור סלולרי בטכנולוגיה כפי שאנו מכירים כיום.



לכן, למרות ש-AT&T עשויה להיות מוכנה ל-WiMax כבר באמצע 2008, היא עשויה לעשות בו בתחילה שימוש סלקטיווי בלבד, עבור אזורים מרוחקים שאינם זוכים לשירות מלא כיום.



בקולינס סטיוארט לא התייחסו במפורש לאפשרות לפיה אלווריון מעניינת את סיסקו כאופציה לרכישה. בסוף השבוע פורסם באתר האינטרנט Unstrung כי סיסקו מעוניינת ברכישת טכנולוגיית WiMax וכי אלווריון ורדליין הן שתי החברות המועדפות עליה. ידיעה זו העלתה את מניית אלווריון ב-1.6% בערב שישי.



אלווריון נסחרת גם בתל אביב לפי שווי שוק של כ-900 מיליון דולר בעקבות הכפלת מחירה בשנה האחרונה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully