וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטוחה: "גזית גלוב ניצבת בפני שינוי אסטרטגי; המודל לחיקוי עבורה - ברוקפילד אסט מנג'מנט"

מיכאל רוכוורגר

30.9.2007 / 12:18

כלכלני הפועלים: "צפו מגזית גלוב לתשואה גבוהה בסיכון נמוך יחסית"



בכלל פיננסים בטוחה סבורים כי חברת גזית גלוב, שבשליטת חיים כצמן ודורי סגל, עומדת לפני שינוי אסטרטגי עסקי נרחב. כרגע עדיין לא ברור לחלוטין איך תראה התוכנית האסטרטגית של החברה, אך מה שברור הוא כי בקרוב גזית גלוב לא תהיה מזוהה רק עם הפעילות של הנדל"ן המניב.



החברה ציינה כי היא בוחנת כניסה להשקעות בתחומי האנרגיה בכלל ובתחום האנרגיה המתחדשת בפרט.



יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר של כלל פיננסים בטוחה, מסב את תשומת הלב לכך שגזית גלוב סיפקה לשוק ההון רמזים באשר לאן פניה האסטרטגיים מועדות, כשציינה כמודל לחיקוי את חברת Brookfield Asset Management (סימול: BAM), אשר האסטרטגיה העסקית שלה תואמת לזו של גזית גלוב.



חברת BAM הינה חברת אחזקות הנסחרת בבורסות של טורונטו וניו יורק, לפי שווי שוק של 22.8 מיליארד דולר. החברה אוחזת בפורטפוליו נכסים גדול בתחומי הנדל"ן, האנרגיה החלופית והתשתיות. החברה מנהלת נכסי נדל"ן, על רבדיו השונים, בהיקף של 27 מיליארד דולר.



בן זאב מציין, כי בדומה לגזית גלוב, BAM פועלת באמצעות חוזים לטווח ארוך במדינות הנהנות מכלכלה חזקה ויציבה, כאשר חסמי הכניסה לאותם שווקים הם גבוהים למדי.



בן זאב מציין כי BAM נכנסה לאחרונה לפעילות באוסטרליה ובניו זילנד, ואילו גזית התרחבה בפינלנד, באמצעות סיטיקון.



בסקטור האנרגיה החלופית נחשבת BAM ליצרנית הגדולה בצפון אמריקה בתחום ההידרואלקטרי, וזאת מבין היצרנים הפרטיים בתחום, המנהלים נכסים בהיקף של 10 מיליארד דולר ויותר.



בן זאב כותב כי בכוונת החברה להרחיב את פעילותה בתחום האנרגיה באמצעות הקמת מיזמים - וכן על ידי מיזוגים ורכישות. בן זאב סבור, כי אסטרטגיה זו דומה לזו של גזית גלוב, אך בשלב זה עדיין רק בתחום הנדל"ן.



BAM פועלת גם בתחום התשתיות והפיננסים, כשלדעתו של בן זאב, לא מן הנמנע כי גזית גלוב תשיק בקרוב פעילות גם בתחום התשתיות.



כמו כן, מציין בן זאב כי בשיחות שונות שקיים עם הנהלת גזית גלוב בשנים האחרונות, וכן בשיחות הועידה והמצגות שקיימה החברה, דאגו תמיד ראשיה להזכיר ולהדגיש כי "יתרון הגודל, הניסיון המצטבר והמקצועיות - הם שיהוו את הבסיס לתשואה עודפת לאורך זמן עבור גזית גלוב, מבין החברות הפועלות בתחומה ובשוקי היעד שלה".



בן זאב מותיר את המלצתו לגזית גלוב על "תשואת יתר" וגם אינו משנה את מחיר היעד למניית החברה - 58 שקל - הגבוה בכ 21% ממחירה בשוק הבוקר.



גם במחלקת המחקר של בנק הפועלים סבורים כי: "רכישת חברת אכד, בחינת רכישת מניות אורמת תעשיות מידי החברה האם גזית אינק וכן כניסה ראשונית של החברה לפעילות בהודו" מעידים על שינוי בפעילות החברה, הכולל התרחבות לאזורים ולתחומי פעילות אשר עד כה לא היוו חלק מפעילות הליבה של החברה.



כלכלני בנק הפועלים מעריכים כי בעזרת ההנהלה האיכותית, גזית גלוב תמשיך בשנים הקרובות להתרחב ולהתפתח, תוך הפגנת ביצועים טובים ותוך גידול בהיקף ההכנסות וברווח הנקי.



במחלקת המחקר של בנק הפועלים מותירים את ההמלצה לגזית גלוב על "תשואת יתר" וגם לא משנים את מחיר היעד למניית החברה - 66 שקל, הגבוה בכ-38% ממחירה בשוק הבוקר.



להערכת כלכלני הפועלים, מניית גזית גלוב נסחרת בכ-30% מתחת לשוויה הכלכלי. "צפו מגזית גלוב לתשואה גבוהה בסיכון נמוך יחסית", כותבים בהפועלים.



עם זאת, כלכלני הפועלים משתדלים לשמור על קו מאופק ומציינים כי להערכתם, בתקופה הקרובה תימשך העצבנות והתנודתיות במניות בכלל - ובמניות הנדל"ן בפרט.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully