וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כור מתעוררת מתרדמת של 7 שנים: המניה נסחרת במחיר שיא בעקבות הזינוק במכתשים והמימוש של אי.סי.איי

אלי שיצר

30.9.2007 / 12:26

המניה נושקת למחיר של 325.5 שקל למניה - המחיר בו רכש דנקנר את השליטה במאי 2006



, שבשליטת קבוצת אי.די.בי. של נוחי דנקנר, מתעוררת מתרדמת ארוכת שנים, והמניה נסחרת במחיר שיא של כשבע שנים. המניה הוסיפה 51% מתחילת השנה ו-15% בחודש ספטמבר. זאת בעקבות מימוש האחזקה של כור באי.סי.איי ועל רקע מחירי השיא שרושמת האחזקה העיקרית שלה , בה מחזיקה כור בכ-40%. שווי השוק של כור לאחר העליות האחרונות מסתכם ב-1.3 מיליארד דולר.



כור השלימה בסוף השבוע את מכירת האחזקות בחברת ציוד התקשורת אי.סי.איי. טלקום לחברת ההשקעות Swarth Group, שבשליטת שאול שני. בנוסף, השלימה קבוצת קרנות ההשקעה בראשות קרן אשמור את רכישתה תמורת 1.24 מיליארד דולר במזומן.



בעלות השליטה באי.סי.אי שתיהן מקבוצת אי.די.בי יזכו לתמורה של כ-330 מיליון דולר. כור תרשום רווח הון של 495 מיליון שקל ממימוש האחזקה, אולם מדובר ברווח חשבונאי בלבד ולא ברווח אמיתי מהשקעה שהניבה תשואה טובה. זאת עקב העובדה שכבר לאחר ימי ההיי-טק הזוהרים ביצעה כור מחיקה של השווי של אי.סי.איי בספרים שלה, והעמידה אותו לפי שווי שוק נמוך בו נסחרה אז החברה. בשיא בועת היי-טק נסחרה אי.סי.איי בשווי שוק של למעלה מ-4 מיליארד דולר.



חברת ההשקעות כור נמכרה במאי 2006 לידיו של קונצרן אי.די.בי בראשות נוחי דנקנר. דנקנר רכש את השליטה בכור מידי ברונפמן וקולבר לפי מחיר של 77.5 דולר למניה (כ-325.5 שקל למניה), וכעת מגיעה המניה למחיר בו רכש דנקנר את השליטה בחברת ההשקעות הוותיקה - אשר בעברה הרחוק שימשה כספינת הדגל העסקית של ההסתדרות.



בתוך כך, תחזור כור להיות חברה מאד נזילה, וכעת נותר להמתין ולראות האם הכסף הרב שיזרום לקופתה של כור יחולק כדיווידנדים לבעלי המניות או שמא יעשה בו שימוש לשם הגדלת האחזקות של כור במכתשים. זאת על מנת להגיע לאחזקה של למעלה מ-50% המקנים שליטה על פי כללי החשבונאות.



אופציה נוספת ריאלית לשימוש בנזילות של כור הוא כניסה לפעילות חדשה בחו"ל באמצעות רכישה חדשה, שכן קבוצת אי.די.בי עדיין מרוכזת בעיקר בישראל והרצון של בעל השליטה נוחי דנקנר הוא להמשיך להתרחב בחו"ל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully