וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי חברת החשמל מוכנים "להמיר את דתם"

אבי בר-אלי

30.9.2007 / 12:30

זאת, בתגובה להחלטת משרד התשתיות כי בכוונתו לקדם הליך חקיקה של תקן "חשמל שבת" - שיאפשר העסקת כ-150 עובדים בני מיעוטים

"אני מוכן להמיר את דתי למוסלמית, על מנת שפרנסת משפחתי לא תיפגע ממהלך כזה. להיות גוי חופשי בארצנו כנראה שעדיף מלהיות יהודי" - כך כותב היום בציניות אחד מעובדי חברת החשמל, בתגובה לידיעה בדבר כוונת משרד התשתיות לחייב בחקיקה קליטה של 150 עובדים בני המגזר הלא-יהודי אל שורותיהם.

בסוף השבוע הודיע המשרד כי בכוונתו לקדם הליך חקיקה של תקן "חשמל שבת" - שיאפשר העסקת כ-150 עובדים בני מיעוטים בחברה, והכשרתם לעבודה במתקני ייצור החשמל. זאת, על-מנת שישמשו "גויים של שבת". מטרת המהלך היא למנוע חילול שבת ולאפשר צריכת חשמל מן החברה בקרב קהיליות חרדיות, הנוהגות לצרוך חשמל מגנרטורים פיראטיים.

הודעת המשרד לא התקבלה באופן חיובי במיוחד בקרב עובדי חברת החשמל. חלקם רמזו על הקשרים פוליטיים המסתתרים מאחורי המהלך - וחלקם נזעקו נוכח הפגיעה הפוטנציאלית בשכרם, והטילו ספק ביכולת לאשרה אל מול התנגדות העובדים - בגיבוי ההסתדרות.

"מהיכן התקציבים לעובדים?"

עובדי המשמרות בחברת החשמל, יש לציין, זוכים לפרמיה של עד 200% משכרם עבור עבודה בשבתות ובחגים. משום כך, משמעות יישום המהלך הינה גם פגיעה ישירה בתנאי שכרם.

"מספר רב של עובדי המשמרת בחברת החשמל, ששמעו על התוכנית, חוששים לפרנסתם. חלק מן העובדים מעדיפים להמיר את דתם, על מנת להמשיך ולעבוד בשבתות ובחגים מבלי לפגוע בכשרות החשמל", ציין עובד חברת החשמל.

"כתוצאה ממהלך כזה, חברת החשמל תחסוך הוצאה ראשונית של 200 מיליון שקל והוצאות רבות נוספות של קליטת עובדים מיותרים ופרנוסם לאורך שנים - ולא תצטרך לעלות את תעריפי החשמל לכלל הציבור", הוסיף העובד.

בתגובה לפרסום מסר ארגון עובדי חברת החשמל כי "הארגון מתפלא כיצד בתקופה של אי-קליטת עובדים, הקפאת התקשרויות וקיצוצים בתקציבים, נמצאים בקופה תקציבים לקליטת עשרות עובדים חדשים".

"ארגון העובדים נאבק בימים אלה למניעת פיטורי עובדים, כדי למנוע פגיעה בשירות לציבור הצרכנים, ולא יאפשר קליטת עובדים חדשים במקום העובדים הקיימים, כדי לספק צרכים של סקטור מסוים. במשק הישראלי קיימים עשרות גופים וחברות המספקים שירותים בימי שבת, לא יעלה על הדעת כי יוחלפו בהם עובדים בגלל דתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully