וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרגולציה משתלמת: הנציבות האירופית הגבילה את גובה התעריפים על שיחות סלולריות

סוכנויות הידיעות

30.9.2007 / 12:33

התעריף המקסימלי שיורשו מפעילות הסלולר האירופיות לגבות כעת עבור דקת שיחה יעמוד על 49 סנט



השיחות הסלולריות באירופה יהיו זולות יותר מהיום והלאה. הנציבות האירופית החליטה בסוף השבוע להגביל את גובה התעריפים שרשאיות מפעילות הסלולר בשטחי האיחוד לגבות עבור דקות שיחה, ולהוזיל בפועל את המחירים הקיימים.



התעריף המקסימלי שיורשו מפעילות הסלולר האירופיות לגבות כעת עבור דקת שיחה יעמוד על 49 סנט במקרה של התקשרות, ו-24 סנט במקרה של קבלת שיחה בחו"ל. התעריפים החדשים, במקרים של מפעילות סלולריות אחדות באיחוד האירופי, מהווים הפחתה של כ-50% לעומת התעריפים הנוכחיים.



עם זאת, מספר ארגונים צרכניים באיחוד האירופי טענו לאחר פרסום ההחלטה כי למרות ההגבלות החדשות, תעריפי השימוש בטלפון סלולרי מחוץ לשטחי האיחוד עדיין גבוהים מדי. כמו כן, טענו הארגונים, כי ההגבלות החדשות אינן תקפות כלפי הודעות SMS או דקות גלישה באינטרנט סלולרי.



מהנציבות האירופית נמסר כי למרות שמחירי ההודעות והגלישה הסלולרית יקרים מדי, היא מקווה שמפעילות הסלולר יוזילו אותם מרצונן ללא צורך בהתערבות רגולטורית בעתיד הקרוב.



"אנחנו מקווים שהצלחנו לשים קץ לגביית המחירים המוגזמת", אמרה נציבת האיחוד האירופי למדיה ותקשורת, ויויאן רדינג. היא הוסיפה כי הנציבות "תמשיך לעקוב אחר גובה המחירים, במיוחד אחר מחירי ה-SMS והגלישה הסלולרית, במטרה לוודא כי הצרכנים לא יסבלו בדרכים אחרות, וכדי להבטיח שבעוד שלוש שנים לא יהיה צורך ברגולציה על המחירים".



"אני מקווה שהמפעילות יבינו כעת את נכונות האיחוד האירופי לפעול בנושא. המסר שאני מבקשת להעביר למפעילות הסלולריות הוא: הורידו את תעריפי הגלישה וההודעות במהירות, או שניאלץ להתערב גם בכך בעתיד הקרוב", הוסיפה רדינג.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully