וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם חיל האוויר הישראלי מפיק לקחים ממלחמת לבנון השנייה? מערכות חימוש מונחה לייזר נרכשו מאלביט מערכות

אלי שיצר

30.9.2007 / 13:09

היקף ההזמנות נאמד במיליוני דולרים בודדים אולם העסקה ממצבת את אלביט כשחקנית משמעותית בתחום



חיל האוויר הישראלי מצטייד במערכות חימוש מונחה לייזר, ליזארד משופר, פרי פיתוחה של מערכות. היקף ההזמנות נאמד במיליוני דולרים, ומערכות חימוש ראשונות כבר נמסרו לחיל האוויר.



משפחת מערכות חימוש מונחה הלייזר - ליזארד, תשמש את חיל האוויר לתקיפת מערכות קרקעיות על ידי מטוסי הקרב. המערכות מאפשרות פגיעה מדויקת במטרה תוך כדי מזעור נזקים סביבתיים.



אחת הבעיות איתם מתמודד חיל האוויר הוא תקיפה של מטרות קרקעיות המרוכזות בלב שכונות מגורים, בין אם בעזה או באזורים מיושבים אחרים כפי שהיה במלחמת לבנון השנייה בקיץ שעבר. על כן קיימת חשיבות לשיפור יכולת הדיוק של הפגיעה במטרות.



מאלביט מערכות נמסר כי מערכות ההנחיה מתאימות למגוון חימושים, וניסיון מבצעי רב נצבר בצבאות שונים בעולם.



יורם שמואלי, מנכ"ל משותף בחטיבת מערכות מוטסות באלביט מערכות, ציין היום כי "החלטת חיל האוויר הישראלי להצטייד במערכות החימוש מסוג ליזארד מהווה פריצת דרך חשובה, הממצבת את אלביט מערכות כספקית מרכזית בתחום זה".



שמואלי הוסיף כי "השימוש במערכות מונחות לייזר לצורך פגיעה מדויקת ומזעור נזקים סביבתיים מבוקש מאד בקרב צבאות מתקדמים בעולם. העובדה כי חיל האוויר הישראלי החליט להצטייד בפיתוח מקורי של אלביט מערכות צפוי להביא בעקבותיו הזמנות נוספות מלקוחות אחרים בעולם".






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully