וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טומי לפיד: יואב יצחק מניאק; קורא לדחות את כל החקירות המתנהלות נגד אולמרט

עומר כרמון/NFC

30.9.2007 / 14:28

אמר את הדברים בראיון לירון דקל ב'קול ישראל': "לא יתכן שיפריעו לראש הממשלה באמצע פגישה, כדי לענות על שאלות של עורך דינו"



שר המשפטים לשעבר, יוסף (טומי) לפיד, קורא לדחות את כל החקירות המתנהלות נגד ידידו, ראש הממשלה אהוד אולמרט, כדי "לאפשר לראש הממשלה להתעסק בדברים החשובים באמת". לפיד פרסם מאמר בעמוד הדעות של מעריב, בעקבות החלטת היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, שהורה לפתוח בחקירה פלילית בפרשת כרמיה שנחשפה לראשונה ב-Nfc.



"מניאק עיתונאי"



"לא ייתכן שיפריעו לראש הממשלה באמצע פגישה עם קונדוליסה רייס, כדי לענות על שאלות של עורך דינו", טען לפיד בראיון לעיתונאי ירון דקל ב'קול ישראל'. "במקום לעסוק בשלום, ביטחון והפצצה האירנית, ראש הממשלה נאלץ לעסוק בגודל של החצר שלו".



לפיד כינה את העיתונאי יואב יצחק, שחשף את פרשת כרמיה, "מניאק" וטען שיש לאמץ את המודל הצרפתי שקובע כי ראש ממשלה יהנה מחסינות מחקירה והוא ייחקר רק אם הוא חשוד במעורבות בעבירות חמורות וחריגות, כגון: רצח ואונס.



"אני לא מוכן להסכים לכך, גם אם אני נאלץ, לכך שכל מניאק עיתונאי שנטפל אל רה"מ יגרום לכך שיפתחו בחקירה ואז יבואו עיתונאים אחרים שיקבעו שמי שנחקר לא ינהל את המדינה", אמר שר המשפטים לשעבר. "מניאק עיתונאי אתה מתכוון לעיתונאי יואב יצחק?" שאל ירון דקל. "אני לא רוצה לנקוב בשמות והוא לא היחיד", ענה לפיד.



מאיר גלבוע: אולמרט לא ראוי



מאיר גלבוע, מי שכיהן כקצין בכיר במשטרה, אמר בתגובה כי לפיד מנסה לטרפד את חקירת אולמרט, ולצורך זאת הוא מעלה טיעונים עקרוניים כביכול. לדבריו, ריבוי החקירות מעיד כי אולמרט אינו ראוי לכהן כראש הממשלה. גלבוע ציין, כי לפיד מגונן על חברו האישי על חשבון הציבור, וזה דבר בלתי תקין.



"קבוצה שדואגת רק לעצמה"



בתגובה לדברים אמר העיתונאי יואב יצחק, כי לפיד ואולמרט משתייכים לקבוצה שאינה דואגת למדינה, אלא לעצמה. לדברי יצחק, לפיד מעלה הצעה הנוגדת את החוק, שכן על-פי החוק, היועץ המשפטי לממשלה מחוייב להורות על פתיחת חקירה נגד אולמרט,



יצחק ציין, כי אם סבורים לפיד ואולמרט שאין להורות על חקירת ראש ממשלה מכהן, הרי שפתוחה בפני אולמרט ושר המשפטים הנוכחי, דניאל פרידמן, הדרך להגיש לכנסת הצעת חוק שתיקבע זאת.



יצחק אמר עוד, כי בין לפיד ואולמרט קיימת מערכת יחסים שלמה. הוא טען כי לפיד, כשר משפטים, תימרן את פרקליטת המדינה דאז, עדנה ארבל, לסגירת התיק נגד אולמרט בפרשת האי היווני. כמו כן, בעיצומה של מלחמת לבנון, מינה אולמרט את לפיד לכהונת יושב ראש יד ושם.



הכתבה פורסמה ב-Nfc


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully