וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברה הודית משווקת מצעים תחת שם המותג "נאצי"

סוכנויות הידיעות

30.9.2007 / 15:11

הקהילה היהודית בהודו מתקוממת על שיווק המוצר, תוך שימוש בשני צלבי קרס אדומים על רקע שחור בחוברת הפרסום



הקהילה היהודית בהודו מתקוממת לאחר שחברת רהיטים מקומית החלה לשווק מצעים, ששם המותג שלהם הוא "נאצי", וזאת תוך שימוש בשני צלבי קרס אדומים על רקע שחור בחוברות הפרסום. החברה טוענת כי המילה "NAZI", בה נעשה שימוש בשיווק המוצר, היא למעשה ראשי תיבות של "New Arrival Zone of India", אותו ניתן לפרש כ"אזור למוצרים חדשים בהודו".



"נבקש מהם להפסיק את השטות הזאת", אמר ג'ונתן סולומון, ראש הפדרציה היהודית בהודו, "איננו רוצים שהנאציזם יגיע לכל אזור שהוא בהודו או בעולם". לדבריו, הוא ינקוט בצעדים משפטיים אם משווק המוצרים, קפיל קומר טודי, לא יחדל משיווקם.



המוצר החדש נמכר בחנויות במומבאי, כשבחוברות הפרסום כתוב כי "חברת Bed and Beyond מציגה את האוסף הנאצי". בתמונה ניתן לראות שתי כריות וסדין אדומים. "לשם אין שום קשר להיטלר", אמר טודי, שהכחיש שבחר בשם לצרכי פרסום, "אלו רק ראשי תיבות".



תודעת השואה בהודו מוגבלת ביותר, ואדולף היטלר נחשב בעיני רבים לעוד דמות מספר ההיסטוריה. למשל, ב-2005 הוצג במדינת גוג'אראט שבמערב הודו ספר לימוד לבתי ספר תיכוניים שהילל את פועלו של היטלר בתחום האדמיניסטרציה. מאוחר יותר באותה שנה, נאלצה מסעדה קטנה במומבאי לשנות את שמה מ"צלב היטלר" ל"קפה הצלב" בעקבות מחאה נרחבת. המקום נצבע בצבעי אדום, לבן ושחור - בהם נעשה שימוש בדגל הנאצי, וקושט בצלבי קרס אדומים ותמונה ענקית של היטלר.



"משמעות הדבר היא שיש חסר משמעותי בתודעה לגבי מה שמיליוני יהודים עברו מידיו של איש בודד", אמר סולומון, "נעצור כל ניסיון לשקם את (תדמיתו של) היטלר בכל צורה, בכל מקום".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully