וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל 3COM ישראל: "לרכישה של 3COM אין השלכה על ישראל; Huawei פעילה במזרח אירופה שלא בהצלחה"

ערן גבאי

30.9.2007 / 15:09

שמעון אמויאל ל-TheMarker: "אין לי ספק שיתרשמו מהקבלות שמציגה הפעילות בישראל"



"לרכישה של אין כל השלכות על הפעילות של 3COM בישראל. פעילות השיווק והמכירות שלנו הורחבה בשנה האחרונה למזרח אירופה, תוך הצלחה ועמידה ביעדים. ההשלכות מהמכירה יכולות להיום רק חיוביות. החברה הסינית Huawei Technologies פעילה אף היא במזרח אירופה שלא בהצלחה". כך אומר מנכ"ל 3COM ישראל, המזרח התיכון ומזרח אירופה, שמעון אמויאל, בשיחה ל-TheMarker. חברת Huawei Technologies היא השותפה החדשה בבעלות ב-3COM.



הסכימה להצעת רכשבסוף השבוע האחרון דווח כי חברת ציוד הטלקום 3COM הסכימה להצעת רכש שהגישו לה חברת ההשקעות הפרטית ביין קפיטל, שתחזיק בעיקר נתח המניות, והשותפה הסינית Huawei Technologies, יצרנית ציוד הטלקום הגדולה ביותר בסין, שתחזיק בכ-10% מהמניות.



חברת Huawei פעלה בעבר בשיתוף עם 3COM. ביין קפיטל מסרה כי תשלם במזומן 5.3 דולרים עבור כל מניה של החברה - 44% יותר ממחיר הנעילה של מניות 3COM אמש.



"העסקה תיכנס לתוקף רק בתחילת 2008, ואז יהיו צפויים שינויים באזור המטה. עד שיגיעו לחברות הבנות ייקח זמן, ואין לי ספק שיתרשמו מהקבלות שמציגה הפעילות בישראל", אומר אמויאל, שאינו חושש ממעמד השלוחה מקומית. זאת בשל העובדה שבין הבעלים החדשים בחברה נמצאת גם החברה הסינית, שעשויה למצוא עניים בהעברת הפעילות למזרח.



השלוחה בישראל פועלת מזה 17 שנה בתחום השיווק והמכירות. לפני ארבע שנים היא הרחיבה את פעילותה לאזור המזרח התיכון, כשהחלה לפעול בטורקיה, קפריסין וביוון. לפני כשנה התרחבה גם למזרח אירופה עם פעילות בסלובניה, בולגריה, הונגריה ובקרוב גם ברומניה. בסך הכל, פועלת החברה ב-16 מדינות.



חברת 3COM ישראל היא נציגה בכירה של החברה האם האמריקאית - שנחשבת לשנייה בגודלה בשוק התקשורת בתחום ייצור, פיתוח תקשורת נתונים, מתגים, נתבים וציוד VoIP.



חברת 3COM בישראל התחילה כחברת פיתוח. ב-1995 הוקמה מחלקת השיווק והמכירות ב-3COM ישראל, ולימים, בשנת 2000, עם קריסת ענף ההיי-טק, נסגר מרכז הפיתוח והוקמה חברת אטריקה במימון של 3COM.



מאז גדלה מחלקת המכירות והשיווק בישראל ונהפכה למעשה ל-3COM ישראל. כיום מנהל אמויאל בכל האזור שתחת אחריותו כ-70 עובדים, עם מחזור מכירות כולל שמתקרב לכ-100 מיליון דולר, כשכ-20% ממנו מגיע מהשוק הישראלי.



"אני לא רואה השפעה לרעה מהרכישה, אלא רק לטובה. זו הזדמנות עבורנו לקבל סל מוצרים עצום מחברת Huawei. החזר ההשקעה שלנו הרבה יותר גדול מאזורים אחרים בחברה, מכיוון שאנחנו אחראים על תחום המדינות המתפתחות ביותר", אומר אמויאל.



לטענתו, בשיחה שקיים בסוף השבוע האחרון עם ההנהלה הבכירה, נאמר לו במפורש כי הוא לא נדרש להקפיא את תוכנית הגדלת כוח האדם שתיכנן לחודשים הקרובים. התוכנית כוללת גיוס של 20 עובדים במטה שתחתיו, מהם שלושה תקנים בישראל.



"אין חשש שהפעילות שלנו תעבור מישראל", אמר באחרונה אמויאל בראיון ל-TheMarker. "הצמיחה בשוק הישראלי מגיעה מתחום האבטחה כשאנחנו גדלים בעשרות אחוזים מרבעון לרבעון, מאז שרכשנו לפני כשנה את Tipping Point שמספקת פתרונות למערכות אבטחה, בעיקר בארגונים הגדולים".



הנתח של 3COM בשוק ציוד התקשורת העולמי הצטמצם בשנה שעברה ל-2.1% לעומת 4.9% בשנת 2000. שווי השוק של 3COM, שנוסדה ב-1979, הוא 1.7 מיליארד דולר. זאת לעומת המתחרה המוצלחת יותר, , שנתח השוק שלה עומד על 180 מיליארד דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully