וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי החוץ ממשיכים לזרום: בנק ירושלים הגדיל את תיק המשכנתאות שלו לתושבי חוץ ב-43%

מוטי בסוק

30.9.2007 / 15:35

הביקושים לנכסי יוקרה המשיכו לעלות במחצית הראשונה של השנה; הבנק מעריך כי הדרישה המוגברת לנכסים אלה תמשך



" העניק במחצית הראשונה של 2007 משכנתאות במט"ח לתושבי חוץ בהיקף כולל של כ-205 מיליון שקל - גידול של 43% לעומת התקופה המקבילה ב-2006", כך אמר אתמול מנהל הסניף הבינלאומי בבנק, הלל סונא, בארוחת הבוקר השנתית של הבנק ללקוחותיו תושבי החוץ.



לדברי סונא, "הירידות החדות בשער הדולר והמשברים בשוקי המשכנתאות בעולם שליוו את השנה האחרונה לא השפיעו על ההתעניינות של תושבי חוץ בנדל"ן הישראלי".



סונא הדגיש כי לא נראים סימנים להתנפצות הבועה שנוצרה סביב עסקות נדל"ן של תושבי חוץ. "בשנה
האחרונה חל זינוק של כ-25% במחירי נכסי היוקרה. להערכתי, הדרישה המוגברת לנכסים אלה תימשך גם בשנה הקרובה. תיתכן אמנם האטה בעליית המחירים, אך בטווח הארוך העתיד נראה חיובי ומבטיח", אמר סונא.



באירוע המסורתי הנערך מדי שנה בחול המועד סוכות, השתתפו עשרות לקוחות תושבי חוץ מצמרת הקהילה העסקית היהודית בעולם, ובהם יזמי נדל"ן, אנשי היי-טק, מנהלי קרנות גידור ואחרים.



זלמן שובל, בעל השליטה בבנק ירושלים, העריך כי גם בשנה הבאה תימשך, ואף תתחזק, רכישת נכסים בישראל על ידי יהודים מכל העולם. לדבריו, ענף הבנייה בישראל התגלה בשנה האחרונה כענף יציב ואיתן ביסודו, ופרשת חפציבה היא חריגה ואינה מעידה על הכלל.



שובל הוסיף כי לישראל אין קשר למשבר המשכנתאות הפוקד את ארה"ב ובריטניה. אדרבא, המערכת הבנקאית בישראל והפיקוח על הבנקים ידעו להימנע מסוג העסקות המפוקפקות שגרמו למשברים אלה. לדבריו, צמיחת המשק בשנה האחרונה משתקפת בפעילות בנק ירושלים.



יו"ר הסוכנות היהודית, זאב בילסקי, טען כי הסוכנות עדה באחרונה למוערבות מוגברת של הקהילה העסקית בפרויקטים חברתיים. מדובר בעיקר בפרויקטים הנוגעים לצמצום הפערים בחברה - סיוע לנוער בסיכון, קידום אזורי פריפריה, חינוך וקליטת עלייה.



פעילות זו, מתבטאת בהירתמות אישית של מנהלים ואנשי עסקים בכירים, כמו איתן ורטהימר ועפרה שטראוס, להובלת פרויקטים חברתיים.



בנק ירושלים משרת כ-110 אלף לקוחות קמעוניים באמצעות מערך של 15 סניפים. הבנק מתמחה בארבעה תחומים: משקי בית, מימון בנייה למגורים בשיטת "ליווי סגור", בנקאות פרטית לתושבי חוץ ושוק ההון והחיסכון. הבנק מספק למשקי הבית שירותים בתחומי משכנתאות והלוואות לדיור, הלוואות לרכישת רכב, חסכונות ופקדונות והשקעות בשוק ההון.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully